جدی 08, 1401 14:12 Asia/Kabul
  • یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
    یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

منبع رسانه ای از یورش نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، نظامیان صهیونیست در یورش به کرانه باختری و قدس اشغالی، 2 جوان فلسطینی و همچنین چندین آزاده را در شهر الخلیل بازداشت و ده ها خانه را ویران کردند.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی در یورش به فلسطینیان از گاز اشک‌اور نیز استفاده کردند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد، نظامیان اشغالگر صهیونیستی موج بازداشت فلسطینیان را در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن آغاز کردند و طی آن‌ تعدادی از فلسطینی‌ها را به بهانه شرکت در عملیات مقاومتی ضد شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر صهیونیستی بازداشت و به بهانه بازجویی به بازداشت‌گاه‌ها منتقل کردند.

از سوی دیگر رسانه های فلسطینی اعلام کردند که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست امروز پنجشنبه نیز تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر قدس با سر دادن رژیم به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتارهای تحریک‌آمیز کردند.

شورای اوقاف اسلامی با صدور بیانیه ای  تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر صهیونیست علیه مسجدالاقصی را محکوم و آن را بسیار خطرناک توصیف کرد.

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن

کلیدواژه