قوس 20, 1395 13:04 Asia/Kabul
  • موفقیت نیروهای عراقی در محور شرق موصل

فرمانده یگان دوم نیروی ویژه عراق از ادامه پیشروی نیروهای این کشور در محور شرق موصل به سوی مناطق بخش شمال شرق این شهر خبر داد.

«معن السعدی»، فرمانده یگان دوم نیروهای ویژه وابسته به نیروی مبارزه با تروریسم عراق در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس؛ از عملیات  نیروی هوایی این کشور به مواضع و تجمع عناصر داعش در داخل شهر موصل خبر داد و گفت مناطق الشهداء، البرید و 70 درصد از شهرک الاعلام در بخش شرقی موصل از وجود تروریست‌ها کاملا پاکسازی شده است.

السعدی با اشاره به ادامه پیشروی نیروهای مبارزه با تروریسم عراق که مسئولیت آزادسازی محور شرق موصل را برعهده دارند، افزود نیروی هوایی عراق نیز به موازات عملیات نیروی زمینی، حملات خود را به مواضع داعش در شهرک‌ها و محله‌های شرق موصل به شکل چشمگیری افزایش داده است.

خبر دیگر این که با ورود نیروهای مسلح عراق به مناطق الوحده و المیثاق در شرق شهر موصل، درگیری‌ها بین این نیروها و عناصر داعش ادامه دارد.

بنا بر اعلام منابع میدانی در موصل، داعش غیرنظامیان ساکن مناطق الوحده و المیثاق را با قایق به بخش غربی این شهر منتقل کرده است.

همچنین «ابوبکر کنعان» مدیر اوقاف اهل سنت استان نینوا در شمال عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش بیش از 37 مسجد را در شهر موصل و حومه آن تخریب کرده و 67 مسجد دیگر نیز در جریان نبردها و بمباران تخریب شده است.

عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان  نینوا از اشغال گروه تروریستی داعش از 17 اکتبر گذشته با فرمان "حیدرالعبادی" نخست وزیر عراق آغاز شده است.

 

کلیدواژه