جدی 16, 1401 13:13 Asia/Kabul
  • معاون گوترش: بازدید بن گویر از مسجدالاقصی، تحریک آمیز است
    معاون گوترش: بازدید بن گویر از مسجدالاقصی، تحریک آمیز است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، بازدید بن گویر از مسجدالاقصی را اقدامی تحریک آمیز خواند که به شعله‌ور شدن اقدامات خشونت آمیز و خونریزی در منطقه منجر می‌شود.

به گزارش رادیو دری، شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات سرزمین‌های فلسطینی پس از تعرض "ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، نشست اضطراری برگزار کرد.

در این نشست، خالد محمد خیاری معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه گفت: ما از تحولات هفته گذشته در قدس و تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها در کرانه باختری نگران هستیم.

خالد محمد خیاری با اشاره به بازدید "ایتمار بن گویر" وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ونیرو‌های امنیتی ویژه‌اش از مسجد الاقصی افزود: این بازدید به شدت از جانب تشکیلات خوگردان فلسطین، کشور‌های منطقه و جامعه جهانی محکوم شد، زیرا اقدامی تحریک آمیز بود که به انفجار خشونت منجر می‌شود.

معاون گوترش تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر خواسته است تا از هر گونه اقدام که منجر به بحرانی‌تر شدن اوضاع و تشدید اقدامات خشونت آمیز در مناطق مقدس می‌شود، خودداری و وضع کنونی قدس را حفظ کنند.

واکنش نماینده فلسطین در سازمان ملل به اقدام وزیر افراطی رژیم صهیونیستی

هشدار حماس به کشورهای اسلامی: برای نجات مسجدالاقصی به پاخیزید

کلیدواژه