قوس 20, 1395 17:34 Asia/Kabul
  •  حماس: حمایت آمریکا از اسرائیل، حمایت از تروریسم است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی به معنای حمایت از تروریسم است .

به گزارش ایرنا؛ "فوزی برهوم" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه اعلام کرد حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی با هدف توسعه توان نظامی و سیستم‌های موشکی این رژیم، رسما پوششی بر جنایات این رژیم ضد ملت فلسطین و همه مردم منطقه است.

سخنگوی حماس تصریح کرد حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به معنای ترغیب اسرائیل به ارتکاب جنایات علیه فلسطینیان و نقض قوانین بین المللی و تاکید بر ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی است.

سنای آمریکا در بودجه ۲۰۱۷ خود ۳.۴ میلیارد دلار را برای کمک سالیانه به مسائل نظامی رژیم اسرائیل به اضافه ۶۰۰ میلیون دلار با هدف تقویت برنامه موشکی این رژیم اختصاص داده است.

پیش از این، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حمایت "دونالد ترامب" رئیس جمهوری منتخب آمریکا از اسرائیل را روشن دانست و تصریح کرد ترامپ دیدگاه مثبتی به اسرائیل دارد و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد.

درهمین حال، خانوادۀ جارد کوشنر Jared Kushner  داماد دونالد ترامپ اخیراً کمک مالی کلانی به اسرائیل برای شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن اعطاء کرده است.

 

کلیدواژه