جدی 30, 1401 12:14 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: غرب متمرکز بر تحریم‌های اقتصادی در منطقه است
    سید حسن نصرالله: غرب متمرکز بر تحریم‌های اقتصادی در منطقه است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت : غرب بر تشدید محاصره و تحریم های اقتصادی در منطقه متمرکز شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس مرکز مطالعات و مستند سازی در لبنان، نسخه سوم طرح آمریکا در منطقه را تشدید محاصره و تحریم های اقتصادیدانست و گفت: آنگونه که در اوکراین مشاهده می کنیم، غرب به دوران جنگ های نیابتی بازگشته است، و تمرکز کنونی آنها بر فشارهای اقتصادی و تحریم است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا از سرمایه گذاری های خارجی در لبنان و اختصاص وام بانک جهانی و کمک به آن جلوگیری می کند،افزود: کشورها جواب رد به دعوت لبنان برای سرمایه گذاری می دهند و علت این موضوع نیز تهدید و نبود توان این کشورها برای مقابله با خواسته نا مشروع  آمریکا است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: آمریکا حتی از دریافت کمک کشورهایی مانند ایران و روسیه و قبول سرمایه گذاری کشورهایی مانند چین و روسیه در لبنان جلوگیری می کند که این اقدامات به منزله محاصره لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا از حل مشکل آوارگان سوری جلوگیری می کند،گفت: همه لبنانی ها توافق دارند که این مشکل باید حل شود.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه با وجود نزاع با دشمن اسرائیلی، ثبات در منطقه وجود نخواهد داشت،افزود: برنامه ها و چشم اندازهای اقتصادی در لبنان نباید بر اساس محاسبات اشتباه سیاسی از جمله امید داشتن به سازش در منطقه بنیان گذاشته شود، چرا که هیچ سازشی در منطقه وجود نخواهد داشت.

کلیدواژه