دلو 02, 1401 15:19 Asia/Kabul
  • حزب‌ الله: در برابر اهانت به قرآن کریم نمی‌توان سکوت کرد
    حزب‌ الله: در برابر اهانت به قرآن کریم نمی‌توان سکوت کرد

جنبش‌ حزب‌ الله لبنان در بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند. 

به گزارش رادیو دری، جنبش حزب الله لبنان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، این اقدام توهین بزرگی به امت اسلامی در سراسر جهان از شرق تا غرب است و به هیچ عنوان نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

حزب‌الله افزود، مسئولیت این اقدام قبیح را کاملا برعهده دولت سوئد می‌دانیم و از این کشور می‌خواهیم فورا برای مجازات عاملان و جلوگیری از تکرار چنین جنایتی اقدام نماید.

حزب الله در این بیانیه از دولت‌های اسلامی، مراجع، ارگان‌ها و نهادهای اسلامی خواست این اهانت بزرگ را محکوم کنند و در جهت شکل‌دهی افکار عمومی جهانی به منظور جلوگیری از وقوع چنین کارشکنی‌های خطرناکی دست به کار شوند.

در پی آتش زدن قران کریم در سوئد از سوی یک راستگرای ‌افراطی در مقابل سفارت ترکیه، کشورهای اسلامی  از جمله عربستان، اردن، قطر، کویت و ترکیه به این اقدام موهن و اسلام ستیزانه اعتراض کردند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی که این بار در سوئد رخ داد، را قویا محکوم کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

سوئد: از اهانت به قرآن حمایت نمی‌کنیم

کلیدواژه