تایید رسمی آزاد سازی حلب از سوی ارتش سوریه
(last modified 1395-09-23T03:46:50+00:00 )
قوس 23, 1395 08:16 Asia/Kabul
  • تایید رسمی آزاد سازی حلب از سوی ارتش سوریه

ارتش سوریه دوشنبه شب به صورت رسمی خبر آزاد سازی کامل شهر راهبردی حلب مهمترین پایگاه گروه های تروریستی در شمال غرب این کشور را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک؛ ارتش سوری اعلام کرد با بیرون رانده شدن گروه های تروریستی از آخرین پایگاه های خود در شرق حلب، این شهر پس از پنج سال بطور کامل از اشغال تروریست ها خارج شد.
بر اساس این گزارش تا عصر دوشنبه فقط سه منطقه در شرق حلب در اشغال تروریست ها بود که با بیرون رانده شدن این گروه ها از این مناطق، این شهر به صورت کامل به تصرف ارتش سوریه در آمد.

به دنبال آزاد سازی حلب، هزاران تن از ساکنان شهر برای جشن و پایکوبی به مناسبت پیروزی ، به خیابان ها سرازیر شده و این پیروزی بزرگ را ه یکدیگر تبریک گفتند.
گزارش های دریافتی همچنین حاکیست گروه های تروریستی پس از شکست مفتضحانه در حلب یکدیگر را به خیانت متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، این اتهامات به ویژه زمانی تشدید شده است که برخی گروههای تروریست حلب را قبل از آغاز عملیات ازاد سازی ترک و به نیروهای سپر فرات ترکیه پیوستند.
ارتش سوریه از دوروز پیش بر آزادی قریب الوقوع حلب مهمترین پایگاه گروه های تروریستی تاکید داشت.
در هفته های اخیر که تروریستها شکست های سنگینی را در حلب متحمل شده بودند، حامیان آنها با برگزاری نشست های مختلف سعی در توقف عملیات در این منطقه داشتند.

همزمان با انتشار گزارش ها درباره آزادسازی شهر حلب از سوی نیروهای سوری، برخی شبکه های عربی درصدد وارونه نشان دادن حقایق موجود درقبال تحولات امنیتی سوریه برآمدند.

ساعتی پس از انتشار گزارش ها درباره آزاد سازی شهر راهبردی حلب در شمال غرب سوریه، شبکه های عربی مخالف سوریه همچون الحدث و العربیه در اقدامی که می توان آن را جنگ روانی شبکه های حامی تروریست ها علیه ارتش سوریه خواند اعلام کردند، نظام سیاسی سوریه با آزاد سازی شرق حلب کشتارهای میدانی را در این مناطق آغاز و تاکنون دهها تن را قتل عام کرده است.

رسانه های عربی مخالف سوریه همچنین دوشنبه شب با سکوت در قبال خبر آزاد سازی شهر حلب از سوی نیروهای سوری، با انتشار گزارش ها سعی کردند وانمود کنند، آزادی این شهر که پل ارتباطی حامیان گروه های تروریستی با تروریست ها در مناطق مختلف سوریه است، تحول مهمی در نبردهای میدانی سوریه نیست.

با آزاد سازی حلب ،تنها بخش های محدودی از استان های دیرالزور در شرق و رقه در شمال سوریه در اشغال گروه های تروریستی 

است که انتظار می رود پس از آزاد سازی حلب، نیروهای سوری توجه خود را برای آزد سازی این مناطق معطوف کند.

 

کلیدواژه