حوت 06, 1401 18:03 Asia/Kabul
  • جنگ و تحریم، سوریه را از اتخاذ مواضع اصولی منصرف نمی کند
    جنگ و تحریم، سوریه را از اتخاذ مواضع اصولی منصرف نمی کند

رئیس پارلمان سوریه گفت، جنگ‌، محاصره و تحریم های اقتصادی ناعادلانه، این کشور را از اتخاذ مواضع اصولی خود منصرف نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، "حموده صباغ" رئیس پارلمان سوریه در افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عربی در بغداد پایتخت عراق گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب، مردم سوریه را از نیازهای اولیه یک زندگی آبرومند باز داشته است و این روند، نقض آشکار منشور و اصول سازمان ملل و همه هنجارهای بین المللی، حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه به شمار می‌رود.

این مقام سوری از اتحادیه‌ها و نهادهای پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی و کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار بر کشورهای غربی برای لغو فوری تحریم‌های اقتصادی ناعادلانه بر مردم سوریه، نقش مؤثر خود را ایفا کرده و برای غلبه بر آثار فاجعه زلزله، دست یاری به سوی آنها دراز کنند.

صباغ به برادران خود درعراق اطمینان داد که سوریه همیشه با شما بوده و خواهد بود و برادری بین دو کشور و دو ملت هر چقدر مصیبت‌ها و چالش‌ها سخت باشد، محکم و استوار است.

رئیس پارلمان سوریه تاکید کرد، آنچه فاجعه مردم سوریه را پس از زلزله عمیق‌تر کرد و منجر به کمبود تجهیزات و لوازم لازم برای عملیات امداد و نجات و رسیدگی به پیامدهای زلزله شد، اقدامات اقتصادی قهری است که کشورهای غربی به بهانه‌های ساختگی و متجاوزانه بر مردم سوریه تحمیل می‌کنند.

صباغ گفت، این تحریم‌ها تمام جنبه‌های زندگی یک شهروند سوری اعم از اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی و ملزومات مقابله با بیماری‌ها را شامل می‌شود.

دمشق: توقف موقت تحریم‌های آمریکا علیه سوریه کافی نیست

کلیدواژه