حوت 08, 1401 15:45 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: شهرک‌سازی بدون توقف ادامه دارد
    نتانیاهو: شهرک‌سازی بدون توقف ادامه دارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بی اعتنایی به مطالبات منطقه ای و بین المللی در زمینه توقف شهرک سازی ها، بر ادامه این روند تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود واکنش‌های گسترده بین‌المللی به طرح‌های شهرک‌سازی اخیر این رژیم، اعلام کرد: ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین بدون هرگونه توقفی ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو تصریح کرد: بر خلاف اظهاراتی که بیان می‌شود، شهرک‌سازی و مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های پراکنده در کرانه باختری رود اردن طبق یک جدول و برنامه مشخص ادامه خواهد داشت و هیچ خبری از توقف شهرک‌سازی نخواهد بود.

 "زاحی هنگبی" رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که روز گذشته در صدر هیاتی اسرائیلی در نشست عقبه شرکت کرده بود  اظهار کرد: هیچ تغییری در سیاست‌های کابینه کنونی طی ماه‌های آینده ایجاد نخواهد شد و قرار است به ۹ شهرک صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری مشروعیت‌بخشی شود.

در روزهای اخیر مجامع بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌هایی، طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را که قرار است در آن ۷ هزار واحد صهیونیست نشین جدید ایجاد شود، محکوم کرده بودند.

رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان و ایجاد شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و دادن چهره‌ای صهیونیستی به این مناطق است .

طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است.

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از شهرک‌سازی رژیم اسرائیل

کلیدواژه