حمل 22, 1402 08:37 Asia/Kabul
  • روز قدس؛ هویت‌بخشی به‌فلسطین با ابتکار امام خمینی (ره)
    روز قدس؛ هویت‌بخشی به‌فلسطین با ابتکار امام خمینی (ره)

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان گفت، روز جهانی قدس، اهمیت فراوانی دارد و باید پیام این روز عظیم و مهم درک شود.

 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند. 

«ابراهیم الموسوی»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان دوشنبه شب درباره اهمیت نام‌گذاری روز جهانی قدس تصریح کرد، امام خمینی (ره) خدمات بزرگی به ملت اسلام کردند و با ایستادگی در برابر استکبار، مسائل اسلامی به ویژه مساله فلسطین و قدس را برای امت اسلامی تثبیت کردند. 

الموسوی با بیان اینکه با نام‌گذاری روز قدس، حق و عدالت زنده مانده است تاکید کرد، اگر ابتکار نام‌گذاری روز جهانی قدس وجود نداشت، امروز معنای واقعی بیت‌المقدس با توطئه‌های استکبار از بین می‌رفت. 

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اظهار کرد، روز جهانی قدس برای همه اعراب و امت اسلامی و همه آزادگان، روز مبارکی بوده که با ابتکار امام خمینی (ره) شکل گرفته است.

ابراهیم الموسوی تاکید کرد، تجمع و راهپیمایی در روز قدس و حمایت از مسجدالاقصی و بیت‌المقدس و تداوم راه مقاومت در میان نسل جوان امروز هم ادامه دارد و این موضوع نشان می‌دهد ابتکار امام خمینی (ره) مساله فلسطین را احیا کرده است.   

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت، روز جهانی قدس، روز احیای ارزش‌ها و اصول اسلامی است و نام‌گذاری چنین روزی با هدف آزادسازی بیت‌المقدس، نشان‌دهنده عمق درک امام خمینی (ره) است.

روز قدس؛ هویت‌بخشی به‌فلسطین با ابتکار امام خمینی (ره)

کلیدواژه