حمل 30, 1402 12:29 Asia/Kabul
  • تداوم حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها
    تداوم حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها

در حالی که ارتش سوریه به مقابله با نقض آتش بس از سوی گروه تروریستی «جبهه النصره» در منطقه «کاهش تنش» در شمال غرب سوریه ادامه می دهد، نیروهای ترکیه حمله به حومه شمالی رقه را افزایش داده اند.

گروه تروریستی جبهه النصره  همچنان در مناطق کاهش تنش درسوریه حضور دارند و به اقدامات خصمانه خود دراین کشور ادامه می دهند.

به گزارش رادیو دری، یک منبع میدانی سوری امروز چهارشنبه خبرداد: یگان های ارتش سوریه  در حومه شمال غربی حماه در منطقه موسوم به کاهش تنش، با توپخانه سنگین مواضع تروریست های «جبهه النصره» را در خطوط تماس هدف قرار دادند، یگان های دیگری در حومه ادلب نیز با توپخانه سنگین و راکت مواضع تروریست ها را در منطقه جبل الزاویه گلوله باران کردند.

این منبع افزود، حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی جبهه النصره  در پاسخ به حمله ای تروریستی روزگذشته از مرکز هماهنگی گروههای تروریستی موسوم به اتاق عملیات «الفتح المبین» علیه مراکز نظامی ارتش سوریه در حومه جنوبی و شرقی ادلب صورت گرفت.

ارتش سوریه همچنین عملیاتی رادر منطقه صحرای شرقی  علیه هسته های تروریستی داعش انجام داد.

خبردیگر اینکه، نیروهای  ترکیه  با توپخانه سنگین مواضع  «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) مورد حمایت آمریکا را در اطراف روستای صیدا و جاده بین المللی «M۴»،روستاهای جهبل و طیبه در حومه عین عیسی در شمال رقه گلوله باران کردند .

در همین حال، نیروهای نظامی روسی گذرگاهی را که عناصر قسد از آن برای قاچاق بین روستای جدید عکیدات و طابیه جزیره در شرق استان دیر الزور سوریه استفاده می کردند، مسدود کردند.

ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست‌ها، از حدود سه سال پیش بخش هایی از مناطق شمال و شمال شرق سوریه را اشغال کرده است.

نظامیان آمریکایی با نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد)  وابسته به آنها نیز مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شمال شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی  و ثروت این کشور، جنایاتی را علیه ساکنان این مناطق انجام می دهند.

کلیدواژه