جوزا 22, 1402 14:27 Asia/Kabul
  • هیات های اسلامی قدس: مسجدالاقصی خط قرمز ما است
    هیات های اسلامی قدس: مسجدالاقصی خط قرمز ما است

هیات عالی اسلامی و هیات علمای بیت المقدس ضمن هشدار درمورد توطئه رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی تاکید کرد: این مکان مقدس خط قرمز ماست.

«عمیت هلیوی» نماینده عضو حزب لیکود در پارلمان رژیم موقت  صهیونیستی (کنست) اخیرا طرحی را ارائه کرد که بر مبنای آن، مسجدالاقصی از نظر مکانی تقسیم می‌شود.

بر اساس طرح ادعایی هلیوی، مسلمانان بخش جنوبی مسجد و یهودیان بخش میانی و شمالی آن از جمله مسجد «قبة الصخره» را در اختیار خواهند داشت.

به گزارش رادیو دری، هیات عالی اسلامی و هیات علمای بیت المقدس با صدور بیانیه ای در مورد  خطرات درخواست "عمیت هالیوی"، نماینده حزب «لیکود» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمان و یهودیان هشدار دادند.

این دو هیات در این بیانیه بر ابعاد خطرناک این طرح صهیونیستی از جمله تقسیم مکانی مسجد الاقصی، توصیف مجدد آن به مسجد قبلی، تقدس زدایی از دیگر بخش های آن، پایان دادن به نقش و فعالیت اوقاف اسلامی، اجازه ورود به یهودیان از تمام دروازه های آن و هتک حرمت این مکان مقدس تاکید کردند.

در این بیانیه  آمده است، این طرح خطرناک باعث از دست دادن مسجد الاقصی و تحمیل سیاست های صهیونیستی بر آن می شود، بنابراین تمام عرب ها و مسلمانان جهان باید برای مقابله با این اقدام صهیونیستی گام های جدی اتخاذ کنند.

این دو هیات دینی در این بیانیه تاکید کردند، عرب ها و مسلمانان باید از ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی ممانعت کرده و به محکوم کردن اقدامات صهیونیستی اکتفا نکنند، بلکه از مسجد الاقصی محافظت کنند.

در همین رابطه "محمد حماده" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قدس اشغالی هم گفت:  تمام تلاش‌های اشغالگران صهیونیست که با هدف تغییر وضعیت در مسجد الاقصی صورت می‌گیرد، در برابر پایداری و استقامت ملت فلسطین محکوم به شکست است.

حماده از ملل اسلامی و عربی خواست که آرمان قدس و مسجد الاقصی را یاری کنند و اتخاذ یک موضع گسترده جهانی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قبال ملت فلسطین و مقدسات را ضروری خواند.

مسجدالاقصی به‌عنوان نماد اصلی هویت اسلامی- فلسطینی بیت‌المقدس شناخته می‌شود و رژیم اسرائیل تلاش دارد، این مهم را از بین ببرد اما ایستادگی و هوشیاری مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته و با شکست روبه‌رو کرده است.

تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

کلیدواژه