جوزا 28, 1402 10:09 Asia/Kabul
  • نخستین پرواز از صنعا به عربستان پس از ۷ سال
    نخستین پرواز از صنعا به عربستان پس از ۷ سال

رسانه‌های عربی از نخستین پرواز هواپیمای یمن از فرودگاه بین‌المللی صنعا به مقصد جده پس از گذشت هفت سال خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، نخستین پرواز هواپیمای یمن که حامل حجاج این کشور بود شنبه شنبه فرودگاه صنعا را به مقصد فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در شهر جده ترک کرد. این هواپیما حامل ۲۷۵ زائر خانه خدا بود.

«خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا پیشتر اعلام کرده بود، پروازهای صنعا به مقصد عربستان سعودی پس از هفت سال وقفه شنبه از سر گرفته می‌شود.

الشایف در حساب توئیتری خود نوشت: با تلاش‌های زیاد سرتیپ عبدالوهاب الدرة وزیر حمل و نقل، پروازهای صنعا به عربستان از روز شنبه برای انتقال حجاج ازسر گرفته می‌شود.

«تیموتی لیندرکنیگ» فرستاده آمریکا در امور یمن نیز از تعامل مثبت شورای ریاستی یمن و دولت نجات ملی این کشور با تلاش‌های صلح و اقدامات مستمر برای کاهش درد و رنج و مشکلات یمنی‌ها از جمله انتقال زائران خانه خدا از طریق فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

هفته گذشته اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء پس از سال‌ها توقف پرواز‌ها در اوت ۲۰۱۵، در چارچوب یک آتش‌بس بین‌المللی انجام شد.

رسانه‌های یمنی اعلام کردند، هواپیمای خطوط هوایی یمن هفته گذشته در فرودگاه صنعاء به زمین نشست و بعداً با مسافران در اولین پرواز به سمت امان پایتخت اردن حرکت کرد.

انجام نخستین پرواز از امارات به سوریه؛ پس از سال ها توقف

کلیدواژه