سرطان 08, 1402 17:08 Asia/Kabul
  • کشورهای اسلامی، هتک حرمت مقدسات مسلمانان را محکوم کردند
    کشورهای اسلامی، هتک حرمت مقدسات مسلمانان را محکوم کردند

کشورهای عربی و اسلامی مقابله با جنگ دینی و هتک حرمت مقدسات امت اسلامی را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در توئیتی، موافقت پلیس سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم را را محکوم کرد و گفت: قرآن سوزی در سوئد، جنایت ناشی از نفرت آشکار است و اجازه دادن به اعتراضات ضد اسلامی به نام آزادی بیان «غیرقابل قبول» است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای با محکومیت این اقدام شنیع اعلام کرد که  نگرانی‌های خود را به دولت سوئد منتقل کرده و معتقد است که طبق قوانین بین‌المللی، دولت‌ها موظفند جلوی هر گونه حمایت از نفرت پراکنی بر پایه مذهب را که منجر به تحریک خشونت می‌شود، بگیرند.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان چهارشنبه شب در بیانیه ای، موافقت پلیس سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد و آن را دشمنی آشکار با امت اسلامی و نقض آشکار آزادی دینی و اهانت به همه مومنان جهان و به ویژه مسلمانان دانست.

مجلس اعلای اسلامی عراق هم خواستار ایستادگی جدی جهان عرب و اسلام در مقابل این جنگ دینی و فرهنگی شد.

همچنین دولت سوریه، وزارت امور خارجه اردن، دولت نجات ملی یمن و حزب الله لبنان نیز در واکنش به اهانت‌های مکرر به قرآن کریم در سوئد، این اقدام را غیرقابل قبول و خلاف آزادی بیان خواندند که به خشونت و اهانت به ادیان دامن می‌زند.

یک مهاجر 37 ساله عراقی - سوئدی دیروز و همزمان با عید سعید قربان، در پایتخت سوئد و در مقابل مسجد اصلی این شهر، قرآن را پاره کرد و سوزاند‌.

در سال های اخیر برخی کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

طالبان، قرآن سوزی در سوئد را نفرت‌انگیز خواند

ایران اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

کلیدواژه