سرطان 30, 1402 11:14 Asia/Kabul
  • دبیرکل حزب الله: کشور‌های اسلامی سفرای سوئد را اخراج کنند
    دبیرکل حزب الله: کشور‌های اسلامی سفرای سوئد را اخراج کنند

دبیر کل حزب الله لبنان از ملت‌های عربی و اسلامی خواست ، از دولت‌های خود بخواهند سفیران شان را از سوئد خارج و سفرای سوئد را از کشورشان اخراج کنند.

روزگذشته پنجشنبه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» در سوئد با حمایت پلیس این کشور اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

به گزارش­ رادیو دری؛ «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی  اظهارداشت: ما شاهد اهانت و بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد، آتش زدن پرچم کشور عراق و اهانت به یک کشور و مردم آن بودیم.

سید حسن نصر الله افزود: آنچه را که در سوئد شاهدیم ادامه تحریک احساسات مسلمانان است و کاملا روشن است کسی که اقدام به آتش زدن و اهانت به قرآن کریم کرده با اجازه و مجوز دولت سوئد این کار را انجام داده است.

نصر الله از ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا از دولت‌های خود بخواهند تا سفیران شان را از سوئد خارج و نیز سفرای سوئد را از کشورشان اخراج کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه، در صورت تکرار اهانت به قرآن کریم، گام بعدی قطع روابط با سوئد خواهد بود، تصریح کرد: تقاضا دارم تجمعات اعتراضی فردا برگزار شود و شعار آن «اخراج دیپلمات‌های سوئدی از کشور‌های ما و نیز خروج دیپلمات‌های ما ازسوئد» باشد.

این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این اقدام موهن و هنجارشکنانه ضد مسلمانان را تکرار می کند. سال گذشته نیز این گونه حرکات هنجارشکنانه و غیرانسانی مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شده بود.

هتاکی به قرآن کریم با محکومیت بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی روبرو شده است.

کلیدواژه