اسد 03, 1402 08:37 Asia/Kabul
  • درگیری مخالفان لایحه تغییرات قضایی و پلیس در قدس اشغالی
    درگیری مخالفان لایحه تغییرات قضایی و پلیس در قدس اشغالی

پس از تصویب لایحه کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، تظاهرات گسترده‌ای در قدس اشغالی برگزار شده و معترضان به شدت با پلیس درگیر شدند.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روزدوشنبه  بخش پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضایی بررسی و تصویب کرد.

این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

به گزارش رادیو دری، به نقل از رسانه‌های صهیونیستی،در پی  تصویب لایحه  تغییرات قضایی تعداد زیادی از شهرک نشینان در اعتراض به تصویب این لایحه  راهی خیابانهای قدس اشغالی شده و تظاهرات گسترده ای برگزارکردند.

رئیس پلیس رژیم به نظامیان دستور داد تا خیابان‌های قدس اشغالی را در عرض چند دقیقه با استفاده از زور و خشونت علیه معترضان، خالی کنند.

هزاران نفر نیز ساختمان کنست در قدس اشغالی را محاصره کرده‌اند و پلیس همچنان در حال تلاش برای جلوگیری از برچیده شدن موانع و یورش آنها به داخل این ساختمان است.

شماری از پزشکان هم پس از تصویب تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی در کنست (پارلمان)، دست به اعتصاب زده‌اند.

درهمین حال شبکه صهیونیستی کان  گزارش داد: ده‌ها خلبان پس از تصمیم کنست برای تصویب این قانون، به فرماندهان خود اعلام کردند، تصمیم به توقف فوری خدمت گرفته‌اند.

براساس این گزارش،«ناداو ارگمان»رئیس پیشین دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیزبه اعتراض های جاری در این رژیم علیه لایحه تغییرات قضایی پیوست.

درهمین حال، «روون ریولین»رئیس سابق رژیم صهیونیستی حمایت خود را از اعتراضات علیه اصلاحات قضائی در این رژیم اعلام کرد و از بنیامین نتانیاهو خواست هرچه سریعتر این اصلاحات را متوقف کند.

همچنین منابع عبری زبان از کاهش قابل توجه ارزش واحد پول رژیم صهیونیستی در مقابل دلارو سقوط  بورس رژیم صهیونیستی  درپی این تصمیم خبر داده‌اند.

گفتنی است ، تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات دولت و وزرای اسرائیلی را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.

تجمع گسترده معترضان صهیونیست به تصویب قانون لغو برهان معقولیت

کلیدواژه