اسد 04, 1402 17:00 Asia/Kabul
  • هاآرتص: حق با نصرالله بود، اسرائیل خانه عنکبوت است
    هاآرتص: حق با نصرالله بود، اسرائیل خانه عنکبوت است

روزنامه عبری زبان هاآرتص، با اشاره به اوضاع وخیم سیاسی و اقتصادی در اراضی اشغالی اذعان کرد: نظریه دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تشبیه رژیم صهیونیستی به خانه عنکبوت، درست از آب درآمده است.

به گزارش رادیو دری؛ در پی تداوم تنش‌های سیاسی و تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روزنامه هاآرتص درگزارشی نوشت: نظریه «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره «خانه عنکبوت» به تحقق پیوست.

هاآرتص در این گزارش افزود: جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است، نیروی هوایی ارتش، در حال نابودی است و فرماندهان در ستاد مشترک ارتش، به از بین رفتن قدرت نظامیان اذعان کرده‌اند و پیش بینی می‌شود نیروهای دائمی ارتش به موج اعتراضات نیروهای ذخیره و ترک خدمت نظامی، بپیوندند.

هاآرتص اضافه کرد: معترضان در ماه‌های گذشته درباره پیوستن نظامیان به موج مخالفت‌ها هشدار داده بودند، اما نتانیاهو به هشدار هیچکدام از کارشناسان و خطرهای مربوط به نابودی اقتصاد و فشارهای بین‌المللی توجهی نکرد و اکنون نتانیاهو هیچ گزینه‌ای جز عقب نشینی از تصمیمات خود ندارد.

هاآرتص در این گزارش تصریح کرد: بعید است که درگیری‌ها در اسرائیل متوقف شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پیشتر در سخنانی تاکید کرده بود: این اسراییل که سلاح‌های هسته ای دارد و صاحب قوی‌ترین نیروی هوایی در منطقه است، به خدا قسم سست تراز خانه عنکبوت است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با وجود اختلافات شدید با مخالفان و اعتراضات گسترده معترضان در اراضی اشغالی، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده "اسرائیلی‌ها" و ارتش رژیم صهیونیستی در آینده تشدید شود.

نگرانی صهیونیستها از تحقق نظریه «خانه عنکبوت» دبیرکل حزب‌الله

رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است

کلیدواژه