تأکید جابری انصاری بر حل مناقشات سیاسی از راه گفتگو در بیروت
(last modified 1395-10-03T03:50:03+00:00 )
جدی 03, 1395 08:20 Asia/Kabul
  •  تأکید جابری انصاری بر حل مناقشات سیاسی از راه گفتگو در بیروت

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: راه حل اختلاف ها و رویارویی بین جریان های سیاسی و اجتماعی مختلف در منطقه، تفاهم، توافق و گفت وگوهای سازنده و جدی است.

به گزارش ایرنا، "حسین جابری انصاری" معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه با "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان در بیروت دیدار و با وی درباره راه های گسترش همکاری ها و مناسبات دو کشور درهمه زمینه ها از جمله اقتصادی گفت وگو کرد.

انصاری پس از این دیدار که با حضور"محمد فتحعلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و"نادر الحریری" مشاور نخست وزیر لبنان برگزار شد، در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که با آغاز دوره نخست وزیری سعد الحریری و شروع کار دولت جدید این کشور، علاوه بر تاثیر مثبت بر حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان، شاهد تأثیرات مثبتی در سطح منطقه ای  باشیم و مرحله جدیدی از همکاری ها بین تهران و بیروت در زمینه های مختلف آغاز گردد.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین  تاثیرگذاری های لبنان در دو دهه گذشته بر فضای عمومی منطقه ای و بین المللی، مقاومت مؤثر و فعال در مقابل اشغال و توسعه طلبی و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی بوده است.

جابری انصاری عصر پنجشنبه از دمشق پایتخت سوریه وارد بیروت شد.

معاون وزیر امور خارجه ایران در دمشق با "بشار اسد" رئیس جمهوری، "محمد عماد خمیس" نخست وزیر، "ولید معلم" وزیر امور خارجه و "فیصل مقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه به طور جداگانه دیدارکرد.

 

 

کلیدواژه