میزان 23, 1402 10:20 Asia/Kabul
  • حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه / جان باختن بیش از ۷۰۰ کودک تاکنون
    حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه / جان باختن بیش از ۷۰۰ کودک تاکنون

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، از شنبه گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ کودک در غزه کشته و ۲ هزار و ۴۵۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، سارا الحطاب، سخنگوی یونیسف روز شنبه گفت: طبق آخرین گزارش‌های مقامات سلامتی و رسانه‌های محلی، حداقل ۲ هزار و ۲۱۵ فلسطینی از جمله بیش از ۷۰۰ کودک کشته و بیش از ۸ هزار و ۷۱۴ نفر از جمله بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ کودک زخمی شدند.

بنابر اعلام یونیسف، این آمار هر ساعت افزایش می یابد.

پیش از این، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری درباره آخرین وضعیت انسانی در سرزمین های اشغالی فلسطین روز شنبه گفت: برق، آب و سوخت در غزه وجود ندارد و ذخایر مواد غذایی به طرز خطرناکی رو به اتمام است.

وی افزود: بیمارستان ها مملو از بیماران و با کمبود دارو مواجه هستند،سردخانه ها مملو از اجساد و محله های مسکونی با خاک یکسان شده است.

گریفیتس با بیان اینکه نزدیک به ۲ هزار نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند، تصریح کرد: در غزه کل محله های مسکونی با خاک یکسان شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه گذشته عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

شمار شهدای غزه از 2200 نفر فراتر رفت

کلیدواژه