گزارش‌خبری؛ ضرورت اجرای قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت
(last modified Sun, 25 Dec 2016 07:22:49 GMT )
جدی 05, 1395 11:52 Asia/Kabul
  • گزارش‌خبری؛ ضرورت اجرای قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت

سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و پارلمان عربی در بیانیه‌‌های جداگانه‌ای با اشاره به غیرقانونی بودن شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا قطعنامه ضد شهرک سازی‌های اسرائیل را به مرحله اجرا درآورد.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه‌شب قطعنامه‌ای را در محکومیت شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با 14 رای مثبت تصویب کرد و فقط آمریکا به آن رای ممتنع داد.

بر اساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی ملزم می‌شود فوراً و به‌طور کامل فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی متوقف کند.

"یوسف العثیمین" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی شنبه‌شب در بیانیه‌ای قطعنامه شورای امنیت را تاییدی بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی برشمرد و اعلام کرد این قطعنامه تاریخی است و باید اجرایی شود.

"احمد ابوالغیط" دبیرکل اتحادیه عرب نیز قطعنامه شورای امنیت ضد شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تایید و حمایت جامعه بین‌المللی را از مبارزه تاریخی مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خود خواستار شد. 

"مشعل السلمی" رئیس پارلمان عربی هم اعلام کرد قطعنامه شورای امنیت گام مهمی در مسیر بازپس‌گیری حق ملت مظلوم فلسطین بوده و نشان می‌دهد مبارزات این ملت به ثمر نشسته است.

همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت را پیروزی عادلانه فلسطین دانستند و تاکید کردند شورای امنیت با تصویب این قطعنامه در واقع سیاست‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در همین حال، تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت و موافقت جامعه جهانی با توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی خشم مقامات این رژیم را به همراه داشته است.

دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به قطعنامه شورای امنیت ضد شهرک سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد: اسرائیل به مفاد این قطعنامه‌ پایبند نخواهد بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز درباره پیامدهای قطعنامه شورای امنیت نوشت پیگرد مسوولان و افسران ارتش اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی، اقدام کشورها و سازمان‌های مختلف جهان به تحریم شهرک‌ها، امکان ارائه گزارش‌های ضد اسرائیلی به مجامع جهانی و تعطیلی شُعَب بانک‌ها و مؤسسات بین المللی در شهرک‌ها و فشار دبیرکل سازمان ملل بر اسرائیل بخشی از عواقب و پیامدهای قطعنامه شورای امنیت است.  

 

کلیدواژه