عقرب 28, 1402 15:42 Asia/Kabul
  • گزارش تکان‌دهنده سازمان جهانی بهداشت از وضعیت بیمارستان الشفای غزه
    گزارش تکان‌دهنده سازمان جهانی بهداشت از وضعیت بیمارستان الشفای غزه

سازمان جهانی بهداشت پس از ورود تیمی از کارشناسان خود به بیمارستان الشفا در نوار غزه، در گزارشی از وضعیت تکان دهنده این بیمارستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای که شامگاه شنبه منتشر شد، اعلام کرد تیم اعزامی این نهاد پس از اینکه نیروهای اسرائیل دستور تخلیه دو هزر و 500 آواره ای که به این بیمارستان پناه آورده بودند را صادر کرد، وارد محوطه بیمارستان شدند.

سازمان جهانی بهداشت پس از ورود تیمی از کارشناسان خود به بیمارستان الشفا در نوار غزه، آن را "منطقه مرگ" خواند و از وجود یک گور دسته‌جمعی در ورودی این بیمارستان خبر داد.

براساس این گزارش، بیش از 80 نفر در این گور دسته جمعی دفن شده بودند.

گفته می‌شود، صدها بیمار، کارکنان و آوارگانی که به این بیمارستان پناه آورده بودند، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی محل را ترک کردند، هرچند نیروهای اسرائیلی حین خروج افراد، چهره برخی مردان را اسکن کرده و سپس آنها را با خود می‌بردند.

مطابق گزارش این نهاد جهانی، بیماران باقی مانده در بیمارستان شامل 32 نوزاد بودند که در وضعیت بسیار وخیمی قرار داشته و دو نوزاد دیگر نیز در بخش مراقبت های ویژه در شرایط بدون تهویه به سر می بردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه روز گذشته نیز اعلام کرد، بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه(طی 43 روز گذشته)، 12 هزار و 300 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها، پنج هزار کودک و 3300 زن وجود دارد.

بنابر این گزارش، شمار زخمی‌های تجاوز 43 روزه رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه نیز به 30 هزار نفر رسیده که بیشر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

کنعانی: حمله نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا مصداق عینی جنایت جنگی است

 

کلیدواژه