قوس 03, 1402 13:03 Asia/Kabul
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به غزه در سایه تحرکات اشغالگران صهیونیست
    بازگشت آوارگان فلسطینی به غزه در سایه تحرکات اشغالگران صهیونیست

منبع رسانه ای، از آغاز روند بازگشت آوارگان فلسطینی به غزه در اولین ساعات اجرای آتش‌بس انسانی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، صبح امروز جمعه (24 نوامبر) آتش بس ۴ روزه  در چهل و نهمین روز جنگ میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی در غزه اجرایی شد.

شبکه المیادین ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه در گزارشی اعلام کرد،  با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشکِ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی باریکه غزه، اوضاع نسبتاً آرام است.

در این گزارش آمده است، آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم در حال تشییع پیکر شهدا هستند.

بر پایه این گزارش، ۲۰۰ کامیون مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سوخت امروز از طریق گذرگاه رفح وارد باریکه غزه می شود.

از سوی دیگر تعدادی آمبولانس حامل مجروحان فلسطینی بیمارستان العریش، از گذرگاه رفح به مصر منتقل شدند.

خبرنگار شبکه المیادین درباره تحرکات نظامیان رژیم اشغالگر قدس هم گفت: صهیونیست‌ها در شهر بیت حانون مستقر هستند و مانع پیشروی ساکنان می‌شوند، اشغالگران صهیونیستی تهدید کرده‌اند که در صورت پیشروی و یا حرکت مردم، آن‌ها را گلوله‌باران خواهند کرد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» هم امروز از تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت فلسطینیان در محوطه‌های بیمارستان الرنتیسی به منظور جلوگیری از بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان خبر داد.

بر پایه این گزارش،  چند دستگاه آمبولانس حامل مجروحان غزه گذرگاه زمینی رفح را ترک کردند، تاکنون ۱۲ آمبولانس حامل ۱۶ مجروح و ۱۴ فرد همراه از گذرگاه رفح به سمت مصر رفتند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شمار شهدای غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده است و ۷ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

آتش بس موقت در غزه وارد مرحله اجرایی شد

کلیدواژه