دلو 13, 1402 10:29 Asia/Kabul

شماری از مردم فلسطین در جنوب غزه شامگاه پنج شنبه پس از انتشار بیانیه وزارت خارجه قطر مبنی بر احتمال برقراری آتش‌بس، تجمع کردند و به شادمانی پرداختند.

به گزارش رادیو دری، پس از انتشار بیانیه وزارت خارجه قطر مبنی بر احتمال برقراری آتش‌ بس، شماری از مردم غزه در مراکز اسکان آوارگان در غرب رفح بیرون آمدند و به شادی پرداختند.

بر اساس این گزارش، مردم غزه شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس سردادند.

ساعتی پیش ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس در غزه موافقت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر اضافه کرد: جنبش حماس در حال بررسی این طرح است و به آن پاسخ خواهد داد.

شادمانی فلسطینیان در غزه پس از بیانیه قطر در حالی است که منابع خبری پنج‌شنبه شب گزارش دادند همزمان با تشکیل جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره توافق آتش‌بس در غزه، خانواده اسرای صهیونیستی در تل‌آویو برای اجرای توافق مبادله اسرا تظاهرات کردند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امشب جلسه‌ای را در مقر وزارت جنگ برگزار می‌کند و پس از آن کابینه امنیتی این رژیم نیز طرح پیشنهادی مبادله اسرا را بررسی خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ طوفان الاقصی و توقف عملیات نیروهای مقاومت، طی چهار ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته که تا کنون نزدیک به 27 هزار فلسطینی در آن قربانی شده اند.

تأکید سران کشورهای اسلامی و عربی بر توقف فوری جنگ غزه/ 10 راهکار فوری ایران برای حل بحران غزه

کلیدواژه