دلو 20, 1402 15:02 Asia/Kabul
  • آمریکا و انگلیس یمن را بمباران کردند
    آمریکا و انگلیس یمن را بمباران کردند

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی ظهر امروز (جمعه بیستم دلو) مناطقی از استان الحدیده یمن را بمباران کردند.

به گزارش رادیو دری، آمریکا و انگلیس در جدیدترین تجاوز خود به یمن، مناطقی را در استان الحدیده در غرب یمن بمباران کردند و پرواز گسترده جنگنده های متجاوز در استان الحدیده و سواحل غربی یمن ادامه دارد.

سخنگوی انصار الله یمن در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت: حمله امروز آمریکا و انگلیس به الحدیده، تجاوز به خاک و نقض حاکمیت یک کشور و قوانین بین‌المللی است.

محمد عبدالسلام افزود: تجاوزهای آمریکا و انگلیس، مانع ادامه مأموریت ما در کمک به غزه و همچنین عاملی برای تأمین امنیت کشتی های اسرائیلی یا کشتی های در حال حرکت به مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین نخواهد بود.

 آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ جدی در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه، چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به غرب یمن

دو کشتی در دریای سرخ هدف قرار گرفتند

کلیدواژه