دلو 29, 1402 15:12 Asia/Kabul

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در باریکه غزه گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ شهید و ۱۵۰ زخمی به این بیمارستان منتقل شده اند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی "المیادین"، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در باریکه غزه روز یکشنبه افزود، احتمال افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها در پی حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به باریکه غزه با تداوم عملیات جستجو در زیر آوارها وجود دارد.

در همین حال، «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: رژیم صهیونیستی یک کارزار هماهنگ برای از بین بردن آنروا راه انداخته  و حذف این آژانس هدف سیاسی بلند مدت رژیم نسل کش اسرائیل است.

لازارینی تصریح کرد، رژیم اشغالگر اسرائیل بر این باور است که اگر فعالیت های آنروا متوقف شود، وضعیت آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آن‌ها، یک بار برای همیشه برای این رژیم حل خواهد شد.

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد افزود،به دستور کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل، از تخلیه محموله های مواد غذایی این آژانس در بندر "اسدود" جلوگیری شده و بیش از ۱۵۰ مورد از تأسیسات وابسته به آنروا از آغاز حملات ضد مردم غزه تخریب شده است.

در پی اتهامات رژیم صهیونیستی به آنروا درباره مشارکت ۱۲ کارمند این آژانس در عملیات "طوفان الاقصی"، رئیس این آژانس به تازگی گزارشی به کشورهای عضو سازمان ملل در ژنو ارائه کرد و ارائه اسناد مکتوب درباره این اتهامات را خواستار شد.

آنروا هشتم دسامبر سال ۱۹۴۹ بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با هدف امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی تاسیس شد.

آنروا اکنون به حدود پنج میلیون فلسطینی در اردن، سوریه، لبنان و اراضی اشغالی در کرانه باختری رود اردن و نیز  باریکه غزه کمک‌رسانی می‌کند.

بمباران مرکز و جنوب نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی

کلیدواژه