حوت 06, 1402 11:06 Asia/Kabul
  • شهادت ۷ کودک فلسطینی در باریکه غزه بر اثر سوء تغذیه
    شهادت ۷ کودک فلسطینی در باریکه غزه بر اثر سوء تغذیه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، هفت کودک فلسطینی در استان‌های غزه براثر سوء تغذیه به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، دفتر اطلاع رسانی فلسطین در باریکه غزه در بیانیه‌ای با بیان اینکه در صورت ادامه جنگ و محاصره غزه، این منطقه با فاجعه ای انسانی مواجه خواهد شد، اعلام کرد، دولت آمریکا مسئول قطحی و گرسنگی در استان‌های باریکه است.

به گفته «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، ارتش رژیم نسل کش اسرائیل از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته (15میزان)، یکصد و ۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی منطقه را تخریب و ۳۲ بیمارستان را هم بمباران و به طور کامل از خدمات رسانی خارج کرده است.

اشرف القدره با اشاره به این که بیش از یک میلیون نفر در باریکه غزه دچار سوء تغذیه هستند، افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی اجازه ورود تجهیزات پزشکی و سوخت به شمال باریکه غزه را نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه با بیان این که به دلیل کمبود امکانات، ارائه خدمات پزشکی در شمال باریکه غزه امکان پذیر نیست، افزود: فقط ۳ بیمارستان در رفح در حال فعالیت است که به علت حجم بالای مجروحان قادر به ارائه خدمات نیست.

اشرف القدره مداخله فوری نهادهای بین‌المللی برای نجات مجروحان و وضعیت بهداشتی در باریکه غزه را خواستار شد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد ساکنان غزه  تاکنون ۲۹ هزار و ۶۰۶ فلسطینی شهید و ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر مجروح شدند.

شهادت ۱۳۲ خبرنگار فلسطینی و تخریب ۱۵۰ مرکز درمانی در باریکه غزه

کلیدواژه