ولایتی: پیروزی در حلب فتح الفتوح بود
(last modified Sun, 01 Jan 2017 08:21:32 GMT )
جدی 12, 1395 12:51 Asia/Kabul
  • ولایتی: پیروزی در حلب فتح الفتوح بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران پیروزی حلب سوریه را فتح الفتوح خواند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز یکشنبه در دیدار ولید معلم وزیر خارجه سوریه در تهران ، افزود، پیروزی حلب فتح الفتوح است و دوست و دشمن سوریه به این مساله اذعان دارند.

ولایتی تصریح کرد، ایران و سوریه همواره روابط طولانی مدت و استراتژیک با یکدیگر داشته اند و این روابط از زمان رئیس جمهور پیشین و فقید سوریه حافظ اسد تا کنون برقرار بوده است.

"ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه هم در این دیدار پیروزی حلب را پیروزی مشترک سوریه، ایران و روسیه خواند و تصریح کرد، با  توقف عملیات نظامی و با هماهنگی سوریه، ایران و روسیه درها را به روی گفتگوهای سوری- سوری گشوده شده است.

"ولید معلم"  خاطر نشان کرد، آزادسازی حلب و توقف عملیات جنگی در این شهر فرصتی تاریخی و حقیقی برای کسانی ایجاد خواهد کرد که علاقمند به مشارکت در ساختن آینده سوریه هستند.

وی همچنین گفت، برای موفقیت گفتگوهای آتی در خصوص سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان گروه های مسلح باید خود را از تروریست ها و جبهه النصره جدا و از اطراف حلب عقب نشینی کنند تا شهروندان آن احساس امنیت کنند.

قرار است در روزهای آتی گفتگوهای سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.

آتش بس فراگیری هم در سراسر سوریه از روز جمعه گذشته (30 دسامبر) اجرا شده است اما برخی از گروه های مسلح آن را نقض کرده اند.

وزیر امور خارجه سوریه که روز شنبه وارد تهران شد پیشتر با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

 

کلیدواژه