حوت 13, 1402 09:05 Asia/Kabul
  • یونیسف: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند
    یونیسف: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، گفت: کودکان فلسطینی در آستانه مرگ هستند.

به گزارش رادیو دری، «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف پس از اینکه 10 کودک فلسطینی در باریکه غزه براثر سوء تغذیه جان خود را از دست دادند، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی "ایکس" نوشت: از هر شش کودک زیر دو سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با بیان اینکه درحال حاضر حتی هر یک دقیقه تاخیر در دسترسی کودکان فلسطینی به تغذیه، آب، مراقبت‌های پزشکی و محافظت از آنها در برابر گلوله‌ها و بمب‌های رژیم صهیونیستی عواقب وحشتناکی درپی خواهد داشت، افزود: هیچ یک از این موارد بدون برقراری یک آتش‌بس بشردوستانه در غزه میسر نخواهد شد.

«تد شیبان» جانشین مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز پیشتر با اشاره به جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد از کودکان زیر پنج سال در غزه دچار بیماری‌های مسری هستند.

مقامات رژیم جنایتکار اسرائیل بارها گفته اند که اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و سوخت به باریکه غزه را نخواهند داد.

سازمان ملل متحد نیز پیش از این اعلام کرد که مقامات رژیم اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه جلوگیری می کنند که این تاخیر به قیمت جان هزاران انسان‌ بی گناه تمام خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در 10 مورد جنایت در 24 ساعت گذشته در نوار غزه، 92 شهروند فلسطینی را شهید و 156 نفر را زخمی کرده که با احتساب این آمارها، از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم جنایتکار اسرائیل به غزه در هفتم اکتبر/15میزان، 30هزار و 320 نفر شهید و 71 هزار و 533 نفر نیز زخمی شده اند.

هشدار یونیسف درباره افزایش تلفات کودکان در غزه

کلیدواژه