حوت 14, 1402 18:20 Asia/Kabul
  • هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره تشدید جنگ غزه
    هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره تشدید جنگ غزه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره تشدید جنگ رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان ساکن در باریکه غزه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با تاکید بر اینکه اجتناب از تشدید جنگ رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان در باریکه غزه ضروری است، هشدار داد که گسترش این جنگ می‌تواند عواقب گسترده‌ای در سراسر غرب آسیا و فراتر از آن داشته باشد.

«ولکر تورک» با اشاره به اوضاع فاجعه بار باریکه غزه و سرایت جنگ رژیم صهیونیستی به کشورهای مجاور، بر  برقراری آتش‌بس دائمی در این منطقه تاکید کرد و گفت: انسانیت وابسته به توقف جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه است.

جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، واکنش جهانیان را برانگیخته است و در اقصی نقاط جهان مردم، دولت های مختلف و نهادهای بین المللی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند.

حامیان مردم فلسطین در سراسر جهان در ماه های اخیر با برگزاری تظاهرات، جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم باریکه غزه را محکوم کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر 30 هزار فلسطینی شهید و حدود 72 هزار نفر مجروح شده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، جنگ رژیم صهیونیستی 85 درصد از جمعیت باریکه غزه را مجبور به نقل‌مکان به داخل این سرزمین کرده است، درحالی‌که 60 درصد از زیرساخت‌های باریکه غزه آسیب‌دیده یا ویران شده است.

درخواست پاپ فرانسیس برای آتش بس فوری در غزه

کلیدواژه