حوت 16, 1402 09:01 Asia/Kabul
  • حماس: رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش‌بس کارشکنی می‌کند
    حماس: رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش‌بس کارشکنی می‌کند

اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با بیان اینکه این جنبش پیشنهادهای خود را برای توافق آتش‌بس به میانجی‌گران ارایه کرده است، اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش‌بس کارشکنی می‌کند.

به گزارش رادیو دری ،اسامه حمدان روز سه شنبه در این باره افزود: حماس با جدیت و عزم تمام به دنبال دستیابی به توافقی است که تجاوز را متوقف و به ورود کمک‌ها و بازگشت مردم ما به خانه‌هایشان کمک کند. به همین منظور طی ۲ روز گذشته، ما پیشنهادهای خود را ارایه کردیم و با پیشنهادات برادران خود در مصر و قطر برخورد مثبت داشتیم.

وی ادامه داد: دشمن طبق معمول تعلل می‌کند و ما بار دیگر تکرار می‌کنیم که آنچه دشمن نتوانست در جنگ به دست بیاورد، در مذاکرات نیز به دست نخواهد آورد. امنیت مردم ما تنها با توقف تجاوز، آتش‌بس و خروج اشغالگران از غزه حاصل می‌شود.

حمدان تصریح کرد: انعطاف حماس در مذاکره به خاطر مردم‌مان است و ما کاملاً آماده دفاع از آنها و اماکن مقدس فلسطین هستیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان راه حلی را پذیرفت که تجاوز را متوقف نکند و به رفع محاصره منجر نشود.

این مقام حماس همچنین تاکید کرد: جنگ نسل‌کشی و سیاست گرسنگی دادن اسرائیل علیه مردم ما در مقابل دیدگان جهان و علی‌رغم تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری، همچنان ادامه دارد.

اسامه حمدان در پایان خاطرنشان کرد: ثبات و امنیت منطقه تنها با پایان دادن به اشغالگری و تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس حاصل خواهد شد.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای جبران شکست در عملیات طوفان الاقصی، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

کلیدواژه