حوت 20, 1402 08:57 Asia/Kabul
  • پیام \
    پیام \"اسماعیل هنیه\" به سران جهان اسلام برای توقف جنگ غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سران جهان اسلام، اقدام فوری آنها برای توقف جنگ در باریکه غزه در آستانه ماه رمضان را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه در بیانیه‌ای، پیامی را برای سران و شخصیت‌های برجسته و روحانیون جهان اسلام ارسال و اقدام فوری سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی آنها را برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و حفاظت از مسجد الاقصی خواستار شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر تسریع در روند امدادرسانی واقعی به اهالی غزه از نظر غذا، دارو، سرپناه و همچنین باز شدن گذرگاه‌ها تاکید کرد.

هنیه تلاش بیشتر محاکمه رژیم اشغالگرقدس، افشای جنایات آن و انزوای سیاسی و دیپلماتیک در نتیجه جنایات جنگی و جنایت  بشریت را خواستار شد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در باریکه غزه در بیانیه ای اعلام کرد: درحالی‌که تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه  وارد ششمین ماه خود شده، تعداد شهدا، مجروحان و مفقودین تاکنون به حدود ۱۱۰ هزار نفر رسیده است.

این دفتر در ادامه این بیانیه افزود: ۹۰ درصد از شهروندان ساکن باریکه غزه آواره و ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه در این بیانیه تصریح کرد: خسارت‌های مستقیم ثبت شده تاکنون به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسیده که شامل خسارت به خانه‌ها، تأسیسات و زیرساخت‌ها از جمله راه، برق و شبکه‌های آب و فاضلاب می شود.

در همین حال شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هم گفت: بی‌طرف بودن در موضوع غزه ممکن نیست و همه طرف‌ها با دشمن صهیونیستی همراه هستند.

نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی با اشاره به اینکه دو نحوه نگاه به تحولات غزه وجود دارد، تاکید کرد: نگاه اول در مورد مبارزانی است که با شجاعت به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و به تانک‌های اسرائیلی نزدیک می‌شوند و در طرف دیگر افراد صبوری هستند که کشتار، ویرانی، آوارگی،  گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنند، سعی و تلاش فلسطینی‌ها آزادسازی اراضی فلسطین و بازگرداندن آن است.

نعیم قاسم افزود: نگاه دوم نگاه تجاوز اسرائیلی آمریکایی است و دشمن صهیونیستی بر اساس این نگاه غیرنظامیان و زنان و کودکان را می‌کشد و وارد بیمارستان‌های غزه می‌شود و از مداوای مجروحان و بیماران جلوگیری می‌کند و اجازه ورود کالاهای اساسی به غزه را نمی‌دهد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر این که  رژیم صهیونیستی با تمام توحشی که انجام داده، به هیچ دستاوردی نرسیده است و در این باتلاق فروخواهد رفت، تصریح کرد: مقاومت پیروز شده و این پیروزی ادامه دارد و مانع از تحقق اهداف رژیم صهیونیستی شده که از حمایت‌های گسترده سیاسی و رسانه‌ای و مالی و تسلیحاتی برخوردار است.

نعیم قاسم عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی، طوفانی سیاسی و فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی در سطح تمام جهان است و امروز آثار و نتایج آن را در تمام دنیا خواهیم دید.

خبر دیگر از اینکه، شهرک نشینان صهیونیست هم روز شنبه قبور فلسطینی ها را در قبرستان «باب الرحمه» واقع در مجاورت دیوار شرقی مسجد الاقصی تخریب کردند.

تخریب قبور فلسطینیان 

نظامیان اشغالگر صهیونیست، همچنین به روستاهای «سیله الظهر» و «الفندقومیه» در جنوب جنین در کرانه باختری رود اردن حمله وهمچنین اقدام به ایجاد پست بازرسی در مسیر ارتباطی بین این روستاها کردند.

درخواست حماس از جامعه جهانی برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها

کلیدواژه