حوت 24, 1402 17:15 Asia/Kabul
  • حماس فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجدالاقصی فراخواند
    حماس فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجدالاقصی فراخواند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای مشارکت گسترده فلسطینیان را در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در «مسجدالاقصی» خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه حماس آمده است: در آستانه اولین جمعه از ماه مبارک رمضان، از همه در قدس اشغالی و کرانه باختری و اراضی ۴۸ می خواهیم که در این برهه حساس از تاریخ جهادی ملت و امت ما علیه اشغالگران جنایتکار، در دفاع از مسجدالاقصی در برابر تحرکات دشمن صهیونیست آماده باشند.

حماس خطاب به مردم فلسطین اضافه کرد: غزه سرافراز که طوفان الاقصی را در حمایت از مسجدالاقصی به راه انداخته و همچنان با گذشت ۱۶۰ روز، حماسه جهادی علیه دشمن جنایتکار رقم زده است و ساکنان استوار آن در برابر شنیع ترین جنایات جنگی از گرسنگی تا کوچاندن و کشتار پایداری کرده اند، از شما می خواهد که در معراجگاه پیامبر اکرم(ص) به سمت نماز و جهاد بشتابید.

این بیانیه می افزاید: مسجدالاقصی امروز قبله مسلمانان در جهاد است و  ما از فلسطینیان در قدس اشغالی می خواهیم که به سمت مسجدالاقصی بروند.

حماس تصریح کرده است: مرابطان در مسجدالاقصی با مردم فلسطین عهد می بندند که از هیچ تلاشی برای حفظ مسجدالاقصی دریغ نکنند تا با عربده کشی شهرک نشینان مقابله کرده و همه قید و بندهای اعمال شده از سوی جنایتکاران را درهم بشکنند.

یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در اولین روز ماه رمضان

کلیدواژه