کشته شدن بیست هزار کودک یمنی؛ دستاورد رژیم آل سعود در یمن
(last modified 1395-10-13T05:43:26+00:00 )
جدی 13, 1395 10:13 Asia/Kabul
  • کشته شدن بیست هزار کودک یمنی؛ دستاورد رژیم آل سعود در یمن

یک کارشناس یمنی با بیان اینکه در حملات روز یکشنبه سعودی ها به یمن سه کودک یمنی کشته شدند، گفت: تاکنون بیست هزار کودک یمنی به واسطه حملات و محاصره این کشور توسط آل سعود کشته شده اند.

"حسین البخیطی" فعال سیاسی یمنی در گفت وگو با پرس تی وی از شهر صنعاء پایتخت یمن گفت: تعداد کودکان یمنی جان باخته به علت ابتلا به بیماری هایی از قبیل مالاریا و وبا و سوء تغذیه به دلیل ادامه محاصره این کشور توسط رژیم سعودی به هزاران نفر رسیده است.

البخیطی اضافه کرد: درحالی که بیشتر کشورهای جهان سرگرم جشن های سال نو میلادی هستند، حملات عربستان سعودی به یمن همچنان ادامه دارد.

حسین البخیطی با اشاره به اینکه عربستان سعودی در تهاجم به یمن از حمایت کامل کشورهای غربی به ویژه امریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار است، افزود: تا زمانی که حمایت کشورهای مذکور از رژیم سعودی ادامه داشته باشد، جنگ در یمن تمام نخواهد شد.

البخیطی، سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات عربستان در یمن  را محکوم کرد و گفت: هیچ گونه تحقیقات بین المللی درخصوص جنگ یمن در جریان نیست.

حسین البخیطی با بیان اینکه تجاوز به یمن از سوی آل سعود در آستانه دو سالگی است، افزود: این جنگ تا کنون سی تا سی و پنج هزار  کشته بر جا گذاشته است.

حسین البخیطی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی از اورانیوم ضعیف شده در حملات خود علیه مردم یمن استفاده می کند، گفت: شاهد مشکلات جسمی مادرزادی در کودکان یمنی به واسطه استفاده عربستان از  سلاح های ممنوعه به ویژه در شمال حجه، شمال صعده و مناطق دیگر یمن هستیم.

این فعال سیاسی یمنی از جامعه بین المللی خواست امکان انتقال مواد دارویی  به یمن را فراهم کند و محاصره یمن را بشکنند.

حملات عربستان به یمن از ماه حمل سال 1394تاکنون با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت ادامه دارد.

تداوم حملات عربستان به یمن سبب کشتارهزاران نفر و آواره شدن میلیون‌ها شهروند یمنی و تخریب تاسیسات زیربنایی این کشور شده است.

 

 

کلیدواژه