حمل 16, 1403 18:27 Asia/Kabul
  • افزایش شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
    افزایش شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه خبر داد.

به گزارش رادیو دری، وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ نفر مجروح شدند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه،  رژیم صهیونیستی در شبانه روز گذشته  در ۶ مورد کشتار جدید، ۶۲ فلسطینی را شهید و ۹۱ نفر را هم  زخمی کرده است.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه آمده است، همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان امدادرسانی به آن‌ها را ندارند.

خبر دیگر اینکه، نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته (چهارشنبه) ۴۰ فلسطینی را از مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن دستگیر کرده اند.براساس این گزارش ، شمار فلسطینی های بازداشت شده در کرانه باختری از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۸ هزار و ۳۰ نفر افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.

«ابوحمزه» سخنگوی گروه سرایاالقدس هم به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به این که روز جهانی قدس امسال به دلیل نسل کشی رژیم اسرائیل در باریکه غزه  با سال های گذشته متفاوت است، گفت، برهمه مسلمانان واجب است که به مسئولیت خود عمل کرده و برای مقابله با نظامیان اشغالگر اسرائیلی متحد شوند. 

سخنگوی گروه سرایاالقدس تصریح کرد، نبرد مردم فلسطین با رژیم نسل کش اسرائیل با  صبر و پایداری ملت فلسطین و با همراهی دیگر کشورهای مسلمان، به پیروزی در برابر اشغالگران منجر خواهد  شد.

ابوحمزه از همه آزادگان جهان خواست همزمان با روز جهانی قدس، با تجمع مقابل سفارتخانه های رژیم صهیونیستی و آمریکا، به اعتراضات تا بازگشت امنیت و صلح به خاک فلسطین  ادامه دهند.

به‌ ابتکار حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با هدف زنده نگه‌داشتن آرمان فلسطین به‌عنوان مساله نخست جهان‌ اسلام، روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

کلیدواژه