ثور 02, 1403 12:02 Asia/Kabul
  • آسیب ۱۲ هزار کودک فلسطینی از ابتدای جنگ غزه
    آسیب ۱۲ هزار کودک فلسطینی از ابتدای جنگ غزه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند.

به گزارش رادیو دری، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تصریح کرد، آسیب‌های وارد شده به کودکان در غزه، ناشی از صدمات وارده درنتیجه حملات هوایی و آسیب‌های روانی به دلیل درگیری‌های خشونت‌بار با نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

جیمز الدر در کلیپی ویدیویی که در حساب کاربری سازمان ملل در شبکه اجتماعی "ایکس" منتشر کرد، افزود: داستان کودکان غزه نشان‌دهنده تصاویر شنیع و رعب‌آور پیامدهای درگیری بر انسان‌هاست.

پیشتر سخنگوی یونیسف گفته بود، گزارش‌های کنونی نشانگر آن است که بیش از ۱۴ هزار جوان فلسطینی در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه که از 15میزان گذشته آغاز شده است، جان خود را از دست داده‌اند.

از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی ضد باریکه، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، در این حملات شهید و زخمی شده‌اند و زیرساخت‌های باریکه غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان باریکه غزه به ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

گوترش: کودکان غزه به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند

کلیدواژه