ثور 09, 1403 18:44 Asia/Kabul

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی ۷۵ درصد ساختمان ها، مؤسسات، راه ها، دانشگاه ها، مساجد و سایر زیرساخت‌های نوار غزه را ویران کرده و وضعیت غزه بسیار ناگوار است.

 به گزارش رادیو دری؛ محمود عباس در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اظهار کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم فلسطین را به عنوان یک کشور و عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسد؛ من از کشور‌های اروپایی می‌خواهم کشور فلسطین را بر اساس همان مبنایی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به بهانه انتقام از حماس، به مردم غزه حمله کرده است افزود: جوزپ بورل و افراد دیگری اذعان کرده اند آنچه در غزه و کرانه باختری اتفاق افتاده است، در جنگ جهانی دوم اتفاق نیفتاده بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد:  ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را چه از غزه و چه از کرانه باختری به خارج از سرزمین‌شان نمی‌پذیریم؛ ما حق داریم سرنوشت خود را تعیین کنیم و به یک کشور مستقل دست یابیم.

عباس درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح و  نیز کرانه باختری ابراز نگرانی و تصریح کرد: باید راه حلی سیاسی وجود داشته باشد که غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی را در کشور مستقل فلسطین گرد هم آورد.

وی قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی را ۱۱۰ هزار کشته و زخمی اعلام کرد و  پایان فوری جنگ در غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه را به مردم فلسطین خواستار شد.

نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل به رفح؛ «فاجعه‌ای» در راه است؟

کلیدواژه