ثور 09, 1403 12:18 Asia/Kabul
  • نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل به رفح؛ «فاجعه‌ای» در راه است؟
    نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل به رفح؛ «فاجعه‌ای» در راه است؟

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای یک عملیات نظامی بزرگ در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه است.

به گزارش رادیو دری، «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی با ابراز نگرانی از حمله گسترده ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح افزود: بیش از ۱.۴۵ میلیون آواره در حال حاضر در جنوب غزه متمرکز شده‌اند و همه کشورهای عضو اعلام کرده‌اند که این تهاجم نباید رخ دهد.

لازارینی ایده عملیات زمینی به شهر  رفح را "بسیار نگران‌کننده" دانست و با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه برای تخلیه مردم وجود ندارد، گفت: "مردم بسیار مضطرب هستند چون نمی‌دانند کجا باید بروند."

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد، شکی نیست که اگر حمله به شهر رفح صورت گیرد، هزاران نفر کشته خواهند شد.

لازارینی با اشاره به این که برخی کشورها می‌خواهند آنروا را به دلایل سیاسی منحل کنند تا بتوانند تلاش‌ها برای ایجاد یک کشور فلسطینی را تضعیف کنند، افزود: کشورهای عضو سازمان ملل با این اقدام مقابله کنند.

آنروا بزرگترین سازمان‌ امدادرسانی در باریکه غزه است.

تداوم جنایات رژیم صهیونیستی؛ حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

کلیدواژه