ثور 23, 1403 08:55 Asia/Kabul
  • حدود 120 شهید از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر رفح
    حدود 120 شهید از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر رفح

کمیته اورژانس مرکزی رفح در جنوب باریکه اعلام کرد، از زمان آغاز تهاجم زمینی ارتش صهیونیستی به شهر رفح، حدود ۱۲۰ فلسطینی شهید و صد‌ها نفر دیگر مجروح شده اند.

به گزارش­ رادیو دری، کمیته اورژانس مرکزی رفح روز شنبه اعلام کرد، عملیات نسل کشی رژیم صهیونیستی در شهر رفح  در شبانه روز گذشته منجر به شهادت نزدیک به ۳۰ شهروند فلسطینی شد و تعداد شهدا این شهر از آغاز عملیات زمینی، حدود ۱۲۰ شهید و صد‌ها مجروح رسیده است.

این کمیته تاکید کرد، بمباران مناطق مختلف باریکه غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از ساکنان را مجبور به رفتن به مرکز و غرب این استان کرده است و آوارگان در آنجا متمرکز شده اند و جان آنها براثر بمباران مناطق مختلف غزه به ویژه رفح در معرض خطر قرار دارد.

این کمیته تصریح کرد، بسته شدن گذرگاه رفح بر زندگی شهروندانی که به طور اضطراری وابسته به کمک‌هایی هستند که اشغالگران قدس از ورود آنها از طریق این گذرگاه جلوگیری می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

کمیته اورژانس مرکزی رفح افزود: بستن گذرگاه همچنین تهدیدی برای توقف کار تنها بیمارستان رفح یعنی بیمارستان کویتی است که با توجه به نیاز مبرم با افزایش تعداد شهدا و مجروحان، همچنان با توانمندی‌های اندک در حال فعالیت است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۶‌مه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه را تأیید  و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه به این شهر حمله کرد .

در همین حال و با تداوم جنایات های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی در حملات این  رژیم  به شهادت رسیده اند.

حدود ۲۴ هزار شهید از آغاز تهاجم رژیم اسرائیل به باریکه غزه

کلیدواژه