ثور 23, 1403 16:51 Asia/Kabul
  • خالد زدران: داعش حتی یک وجب از خاک افغانستان را در اختیار ندارد
    خالد زدران: داعش حتی یک وجب از خاک افغانستان را در اختیار ندارد

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل مدعی شد که هیچ‌یک از مراکز داعش در افغانستان نیست و این گروه حتی یک وجب خاک افغانستان را در اختیار ندارد.

خالد زدران در مصاحبه با  یک رسانه ایرانی افزود: هیچ یک از مراکز داعش در افغانستان فعال نیست و  یک وجب زمین در دست ندارند که در آن زندگی یا جوانان را جذب کنند، اما شاید افرادی از این گروه در افغانستان حضور داشته باشند که این یک موضوع بین‌المللی است.

وی وقوع رویدادهای امنیتی و حملات تروریستی در افغانستان را رد و ادعا کرد: این‌ها همه مسائل فیسبوکی و توئیتری و جعلی است که مطرح می‌شود.

سخنگوی فرماندهی امنیتی کابل اظهار کرد: گاهی کسی در خارج از کشور ادعایی می‌کند و گاه کسی در کابل زندگی روزمره دارد؛ کسی که از خارج به کابل نگاه می‌کند، فکر می‌کند که در افغانستان قتل عام است، انفجار و اختطاف است، اما وقتی به اینجا می‌آیند، متوجه می‌شوند که هیچ مشکلی اینجا وجود ندارد.

زدران همچنین از تاسیس نهادها و اجرای برنامه های آموزشی برای پلیس طالبان خبر داد و افزود:  نیروهای پلیس افغانستان علاوه بر انجام وظایف، دوره های آموزشی یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه می گذرانند که در هر یک از این کلاس تاسه هزار پلیس آموزش می بینند.

او گفت: با تلاش نیروهای پلیس  طالبان در تامین امنیت شهروندان، آمار آدم‌ربایی در شهر کابل به صفر رسیده است و‌ جنایاتی مانند دزدی دیگر وجود ندارد.

به گفته این مقام پلیس طالبان، نیروهای امنیتی حکومت سرپرست افغانستان به مرور با معیارهای جهانی هماهنگ می‌شوند، زیرا اکنون در کشور ما جنگ وجود ندارد و پلیس، مشغول آموزش است.

آموزش مسلکی نیروهای پلیس سرحدی در میدان هوایی کابل

اعلام شماره ۱۰۰ پلیس کابل برای افزایش خدمات امنیتی به شهروندان

کلیدواژه