ثور 14, 1403 14:33 Asia/Kabul
  • آخرین آمارها از جنایات اسرائیل در باریکه غزه؛ از بازسازی 80 ساله تا افزایش 90 درصدی نرخ فقر
    آخرین آمارها از جنایات اسرائیل در باریکه غزه؛ از بازسازی 80 ساله تا افزایش 90 درصدی نرخ فقر

براساس اعلام سازمان ملل متحد جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه موجب افزایش نرخ فقر به بیش از 90 درصد شده است و بازسازی این منطقه در حالت عادی 80 سال طول می کشد.

به گزارش رادیو دری، «آشیم اشتاینر» مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در بیانیه ای با اشاره به تخریب ۸۰ هزار خانه در باریکه غزه افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت اگر مصالح ساختمانی پنج برابر سریعتر از شرایط پس از بحران سال ۲۰۲۱ در اختیار قرار گیرد، بازسازی باریکه غزه ممکن است در سال ۲۰۴۰ به پایان برسد.

این مقام سازمان ملل متحد، گستردگی ویرانی و تلفات انسانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در بیش از ۲۰۰ روز گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: فقر در این مدت کوتاه به حدی رسیده است که بحران جدی برای توسعه این منطقه ایجاد کرده و آینده نسل های بعدی را از بین برده است.

اشتاینر با اشاره به این موضوع که در پایان سال گذشته میلادی  ۳۸.۸ مردم غزه زیر خط فقر بوده اند، گفت: حتی اگر جنگ فقط ۹ ماه طول بکشد، میزان فقر به ۶۰.۷ درصد خواهد رسید و بخش زیادی از طبقه متوسط به زیر خط فقر خواهند رفت.

در همین راستا، منابع وابسته به سازمان ملل با ارائه آماری از شهدا و مجروحان در باریکه غزه، به افزایش میزان فقر در این منطقه اشاره کردند.

برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته "اسکوا" در گزارشی از شهادت یا زخمی شدن حداقل پنج درصد از ساکنان باریکه غزه خبر داد.

روز گذشته دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه، اعلام کرد که همزمان با شرایط وخیم جنگی، نرخ فقر میان ساکنان این منطقه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفته است.

بر اساس بیانیه این دفتر که به مناسبت روزجهانی کار و کارگر منتشر شد، نرخ بیکاری پیش از آغاز جنگ ۴۶ درصد بود که در ابتدای سال جاری میلادی و در سایه جنگ ویرانگر به ۷۵ درصد افزایش یافت.

براساس آمار دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه، رژیم صهیونیستی ۱۵ بخش اقتصادی این منطقه را هدف قرارداده است و هزاران کارگر در تجاوز اخیر این رژیم، قتل عام شده اند و ۹۵ درصد از بنگاه های اقتصادی به طور کامل تعطیل شده است.

خبر دیگر اینکه سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی "ایکس" اعلام کرد که ۴۴۳ حمله رژیم اشغالگر به تاسیسات بهداشتی و کارکنان حوزه بهداشت را از زمان شروع جنگ غزه، مستند و ثبت کرده است.

این نهاد بین المللی، همچنین از کشته شدن ۷۲۳ نفر و زخمی شدن ۹۲۴ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی خبر داد.

براساس این گزارش، در نتیجه حملات رژیم اشغالگر به غزه یکصد و یک  مرکز درمانی و یکصد و ۶ آمبولانس از بین رفته اند.

تداوم جنایات اسرائیل در باریکه غزه؛ تخریب هدفمند زیرساخت های درمانی

کلیدواژه