جوزا 05, 1403 12:45 Asia/Kabul
  • هشدار یونیسف درخصوص خطر مرگ نوزادان فلسطینی در غزه
    هشدار یونیسف درخصوص خطر مرگ نوزادان فلسطینی در غزه

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) درباره خطر مرگ نوزدان فلسطینی در غزه ناشی از ادامه حملات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای اعلام کرد، ژنراتورهای تولید اکسیژن در بیمارستان های غزه و شهدای الاقصی واقع در شهر دیرالبلح  در آستانه از کار افتادن هستند و  بیش از ۲۰ نوزاد با خطر مرگ در این منطقه روبرو هستند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزهای خود در باریکه غزه ادامه می‌دهد و با بستن گذرگاه‌های زمینی بحران انسانی در این منطقه را تشدید کرده است.

در این راستا، «ایاد ابو زاهر» مدیر بیمارستان شهدای الاقصی هم با تاکید بر این که اگر بیمارستان ها به دلیل نبود تعطیل شود، فاجعه بهداشتی رخ خواهد داد، تصریح کرد: میزان سوختی که وارد می‌شود یک پنجم نیاز بیمارستان است، درحالی که برای مقابله با فاجعه بهداشتی به ۵۰ هزار لیتر سوخت در ساعات آینده نیاز داریم.

هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در بیمارستان شهدای الاقصی غزه

در آخرین آمار دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین آمده است که رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون ۳۳ بیمارستان، ۵۵ مرکز درمانی و۱۶۰ موسسه درمانی را از کار انداخته و ۱۳۰ خودروی امدادی را هدف قرار داده است.

پس از گذشت حدود هشت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

یونیسف: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند

کلیدواژه