جوزا 06, 1403 08:42 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ وضعیت رفح را فاجعه‌ بار توصیف کرد
    صلیب سرخ وضعیت رفح را فاجعه‌ بار توصیف کرد

رئیس فدراسیون جهانی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر وضعیت انسانی در رفح، جنوب باریکه غزه را فاجعه‌ بار توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، «فرانچسکو روکا» رئیس فدراسیون جهانی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه وضعیت انسانی در رفح فاجعه بار است و شرایط روزبه روز بدتر می‌شود، از بحران ناامید کننده و تشدید شده انسانی در باریکه غزه ابراز نگرانی کرد.

پیشتر، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه گفته بود که بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و خونی در شرایط غیرانسانی به دلیل اشغال، محاصره و جنگ نابودی غیرنظامیان در غزه در انتظار باز شدن گذرگاه رفح هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با بیان اینکه جامعه بین‌المللی درباره مشکلات غزه به کندی عمل می‌کند که متناسب با نسل‌کشی و ویرانی در این منطقه نیست و همچنین با درخواست از جامعه جهانی برای نجات قربانیان از عوارض و مرگ تأکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی آنها را ناکارآمد کرده است.

رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل از 15میزان گذشته  با حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته که براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، از زمان آغاز این حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکنون ۳۵ هزار و ۸۵۷ فلسطینی شهید و ۸۰ هزار و ۲۹۳ نفر زخمی شده اند.

صلیب سرخ: اوضاع انسانی در افغانستان فاجعه بار است

کلیدواژه