جوزا 06, 1403 16:23 Asia/Kabul
  • جنجال سرباز شورشی ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی
    جنجال سرباز شورشی ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ویدئو تهدید آمیز سرباز اسرائیلی ضد وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم، واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی که در آن یک سرباز صهیونیست، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم را به شورش تهدید می کند، گفت با هرگونه نافرمانی از هر طرفی که باشد برخورد خواهد شد.

در ویدئوی منتشر شده، سرباز اسرائیلی به شورش نظامی گسترده در صورت تصمیم وزیر جنگ برای عقب‌نشینی از غزه یا دادن اداره باریکه غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید می کند.

این سرباز که صورت خود را پوشانده است در خانه ای ویران شده در باریکه غزه که پشت سرش شعارهایی به عبری از گروه تروریستی اسرائیلی "کاخ" دیده می‌شود می گوید: سربازان ذخیره، کلیدهای غزه را به تشکیلات خودگردان فلسطین یا فتح یا حماس یا هیچ نهاد عربی دیگر نمی‌دهند.

یائیر نتانیاهو پسر نخست وزیر اسرائیل نیز ویدیوی تهدید سرباز صهیونیست به شورش ضد وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم را  در صفحه شخصی خود منتشر کرد که این اقدام او واکنش یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

لاپید گفت: بازنشر این ویدیو به دست پسر نتانیاهو، درخواست واضحی برای شورش ضد فرماندهی ارتش اسرائیل است.

وی ویدیوهایی از این دست را فتنه انگیز و فاجعه بار خواند و دولت نتانیاهو را مسؤول تحریک به شورشی دانست که به گفته او جنون آمیز است و باید متوقف شود.

ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره این ویدیو را آغاز کرده اند.

پس از حدود هشت ماه حمله بی امان و همه جانبه به باریکه غزه، ناکامی نتانیاهو و کابینه اش در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده از جمله آزادسازی اسیران صهیونیست سبب شده است که دولت او با مخالفت عمیق و گسترده هردو جناح میانه رو و تندرو در سرزمین‌های اشغالی مواجه شود.

اختلافات بی‌سابقه در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی