جوزا 17, 1403 12:27 Asia/Kabul
  • روایت تکان دهنده صندوق نجات کودکان از وخامات اوضاع کودکان فلسطینی
    روایت تکان دهنده صندوق نجات کودکان از وخامات اوضاع کودکان فلسطینی

سازمان خیریه بین‌المللی «صندوق نجات کودکان» در جدیدترین گزارش خود از وخامت اوضاع کودکان فلسطینی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سازمان خیریه بین‌المللی «صندوق نجات کودکان» روز سه شنبه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، بیش از 20 هزار کودک فلسطینی به علت جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه شهید، ناپدید، اسیر و یا از خانواده های خود جدا افتاده اند.

براساس این گزارش، جمع‌آوری و راستی‌آزمایی اطلاعات در شرایط کنونی باریکه غزه تا حدی غیرممکن است اما با این حال، دستکم 17 هزار کودک بدون همراه هستند و از خانواده خود دور شده‌اند و در حدود چهار هزار کودک نیز به احتمال زیاد زیر آوارها هستند و تعداد نامعلومی نیز در گورهای دسته جمعی دفن شده‌اند.

برخی دیگر از کودکان نیز توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده و یا به خارج از باریکه غزه منتقل شده‌اند؛ در حالی که محل نگهداری آنها برای خانواده هایشان در بحبوحه انتشار گزارش‌ها از بدرفتاری و شکنجه (فلسطینیان بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی در باریکه غزه) نامشخص است.

تیم‌های حمایت از کودکان صندوق نجات کودکان گزارش دادند، آوارگی‌ اخیر اهالی باریکه غزه به دلیل حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوب باریکه غزه، کودکان بیشتری را از هم جدا کرده و خانواده‌ها و نهادهایی که از آنها مراقبت می‌کنند را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

در همین حال، تیم‌های حمایت از کودکان صندوق نجات کودکان در گزارش خود همچنین بر «اقدام فوری» مورد نیاز برای محافظت از کودکان جدا شده و بدون همراه تاکید کرده است.

طبق این گزارش، کودکان باریکه غزه که از بدو تولد با محاصره همه جانبه این منطقه روبرو هستند و اکنون هشت ماه بعد از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه با انواع اختلال‌های روانشناختی؛ از جمله افسردگی عمده، لالی انتخابی، شب‌ادراری و افکار خودکشی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هم باریکه غزه را خطرناک‌ترین مکان در سراسر جهان برای کودکان معرفی کرده است.

بنا بر اعلام یونیسف، زنان و کودکان بیش از 70 درصد از تلفات ناشی از حمله رژیم اسرائیل از 15میزان 1402 تاکنون را تشکیل می‌دهند.

وزارت آموزش فلسطین روز سه شنبه در بیانیه‌ای از شهادت بیش از 15 هزار کودک ساکن باریکه غزه در تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت آموزش فلسطین اعلام کرد که کودکان بیشترین قربانیان جنایت های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را تشکیل می‌دهند و براثر این جنگ هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده‌اند.

8 ماه جنایت اسرائیل در غزه؛ از شهادت بیش از 15 هزار کودک تا مفقود شدن 10 هزار نفر

کلیدواژه