جوزا 24, 1403 15:12 Asia/Kabul
  • هشدار آنروا درباره فاجعه زیست محیطی و بهداشتی در باریکه غزه
    هشدار آنروا درباره فاجعه زیست محیطی و بهداشتی در باریکه غزه

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) درباره وقوع فاجعه زیست محیطی و بهداشتی باریکه غزه ناشی از از ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری؛ آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز پنج شنبه اعلام کرد: بیش از سی هزار تن زباله در مناطق مختلف باریکه غزه انباشته شده است که خطر زیست محیطی و بهداشتی فاجعه بار به همراه دارد.

آنروا تاکید کرد: ارسال کمک های بشردوستانه بدون هیچ گونه محدودیت و نیز برقراری آتش بس و توقف حملات رژیم اسرائیل به باریکه غزه، برای بازگشت شرایط زندگی، ضروری است.

آنروا چند روز پیش نیز با هشدار درباره وضعیت باریکه غزه در نتیجه ویرانی گسترده خانه‌ها و تخریب نیمی از آنها در این منطقه اعلام کرد که ویرانی در باریکه غزه غیرقابل توصیف بوده و نیمی از ساختمان‌های آن ویران شده است.

بنا بر اعلام آنروا، آواربرداری  از باریکه غزه سال‌ها طول می کشد و بهبودی از آسیب‌های روانی ناشی از جنگ نیز ممکن است که به سال های بیشتری نیاز داشته باشد.

رژیم صهیونیستی در۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۵ منطقه در باریکه غزه را  بمباران کرده است.

در همین حال رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش اسرائیل برای به آتش کشیدن مزارع جنوب لبنان از منجنیق استفاده کرده است .

سخنگوی وزارت بهداشت غزه: وضعیت بیمارستان‌ها فاجعه بار استه

تداوم نسل‌کُشی در غزه زنگ خطر بی سابقه‌ترین فاجعه قرن را به صدا درآورده است

کلیدواژه