سرطان 20, 1403 20:25 Asia/Kabul
  • گسترش قحطی از شمال به جنوب باریکه غزه
    گسترش قحطی از شمال به جنوب باریکه غزه

گروهی از کارشناسان مستقل در زمینه حقوق بشر و نمایندگانی از سازمان ملل متحد از گسترش قحطی از شمال باریکه غزه به مرکز و جنوب این منطقه ناشی از ادامه حملات ارتش رژیم اسرائیل خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، مقامات بهداشتی در باریکه غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کردند: دست‌کم 33 کودک که بیشتر آنها در مناطق شمالی باریکه غزه به سرمی بردند، جان خود را بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی از دست داده اند.

گروهی از کارشناسان مستقل در زمینه حقوق بشر و نمایندگان سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کردند که افزایش اخیر تعداد مرگ و میر کودکان به دلیل سوء تغذیه در باریکه غزه نشان دهنده گسترش قحطی در سراسر این منطقه است.

در این بیانیه آمده است: از اواخر ماه مه، سه  کودک 13 ساله، 9 ساله و شش ماهه در شهر خان یونس در جنوب و در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

در این بیانیه که به امضای مایکل فخری گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حق غذا رسیده، «کارزار عمدی گرسنگی» که رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در باریکه غزه به راه انداخته محکوم شده است.

کمیته «طبقه‌بندی امنیت یکپارچه غذایی» (IPC) که با سازمان ملل متحد همکاری می‌کند در گزارش ماه گذشته خود اشاره کرده است که با ادامه جنگ و دسترسی محدود به کمک ها، باریکه غزه همچنان در معرض خطر قحطی بزرگ قرار دارد.

پیشتر جمعیت هلال احمر فلسطین با اشاره به اینکه حدود 96 درصد جمعیت باریکه غزه از ناامنی شدید غذایی رنج می برند، از وخامت اوضاع در این منطقه خبر داده بود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات وحشیانه خود، باریکه غزه را محاصره کرده و از ورود کمک ها به این منطقه جلوگیری می کند که این موضوع به موازات گسترش همه گیری‌ها و امراض، شرایط زندگی را برای مردم غزه دشوارتر کرده است.

جنایت جدید رژیم صهیونیستی/ حمله به یک مدرسه در غزه 29 شهید برجای گذاشت

کلیدواژه