حملات مقاومت یمن و عراق بندر مهم صهیونیست‌ها را ورشکسته کرد
(last modified 1403-04-23T14:00:27+00:00 )
سرطان 23, 1403 18:30 Asia/Kabul
  • حملات مقاومت یمن و عراق بندر مهم صهیونیست‌ها را ورشکسته کرد
    حملات مقاومت یمن و عراق بندر مهم صهیونیست‌ها را ورشکسته کرد

بندر ایلات در جنوبی ترین منطقه سرزمین های اشغالی در پی حملات مقاومت یمن و عراق تعطیل شد و اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش رادیو دری، بندر ایلات که پیش از این میزبان کشتی هایی از کشورهای مختلف بود، پس از حملات مقاومت یمن و عراق، به دلیل کاهش شدید فعالیت‌های تجاری و درآمدهای حاصل از آن، اعلام ورشکستگی کرد.

«گیدئون گولبرت» مدیرعامل بندر ایلات در جلسه کمیته امور اقتصادی کنست که ۷ ژوئیه برگزار شد، اعلام کرد که بندر ایلات در هشت ماه گذشته هیچ‌ فعالیت و درآمدی نداشته است.

محور مقاومت یمن و عراق از مدت ها قبل با هدف‌قرار دادن کشتی‌های عبوری به مقصد بنادر رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، بسیاری از کشتی های تجاری را مجبور به تغییر مسیر کردند؛ به نحوی که آنها وادار شدند از مسیرهای دورتر خود را به دریای مدیترانه برسانند که این موضوع، هزینه و زمان ارسال کالا را برای بازرگانان صهیونیست افزایش داد.

در پی این حملات، حجم تجارت از طریق بنادر این رژیم ۸۵ درصد کاهش یافته است.

بندر ایلات نسبت به بنادر مدیترانه‌ای اشدود و حیفا بسیار کوچک‌تر است، اما حملات حوثی‌ها تأثیر بزرگی بر تجارت اسرائیل گذاشته است.

ارتش یمن با تاکید بر ادامه ممنوعیت تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ تا زمان پایان تجاوز این رژیم به باریکه غزه، اعلام کرده است: حمل و نقل در دریای سرخ به روی همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های اسرائیلی باز است.

حملات ارتش یمن ناوهای رژیم صهیونیستی را روانه دریای سرخ کرد

انهدام ناوشکن بریتانیایی و دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ 

کلیدواژه