سرطان 26, 1403 16:43 Asia/Kabul
  • دبیرکل سازمان ملل متحد: هر نقطه در غزه یک قتلگاه است
    دبیرکل سازمان ملل متحد: هر نقطه در غزه یک قتلگاه است

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت ادامه حملات اسرائیل به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینیان در باریکه غزه هر نقطه از این منطقه را به قتلگاه تبدیل کرده است.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: حجم ویرانی ها در باریکه غزه غیرقابل درک و ناپذیرفتنی است و هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد.

گوترش از همه طرف ها خواست با نشان دادن شجاعت، تمایلشان را به دستیابی به توافق آتش بس اعلام کنند.

پیشتر ایناس حمدان مدیر دفتر اطلاع‌رسانی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در باریکه غزه گفته بود از آغاز جنگ، ۱۹۰ واحد تاسیسات این آژانس در باریکه غزه تخریب شده است.

حمدان با بیان اینکه امکانات آنروا عمدتاً برای توزیع کمک‌های بشردوستانه به آوارگان فلسطینی استفاده می‌شود، گفت: متاسفانه هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد و آوارگان فلسطینی نمی‌توانند راه های امنی برای خروج از باریکه غزه پیدا کنند.

رژیم نسل کش اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی به دست ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر زخمی شده‌اند.

کلیدواژه