عربستان عامل کشتار هزاران کودک در یمن
(last modified Sat, 07 Jan 2017 18:48:07 GMT )
جدی 18, 1395 23:18 Asia/Kabul
  •  عربستان  عامل کشتار هزاران کودک در یمن

سازمان بین المللی نجات کودکان اعلام کرد که بیش از 10 هزار کودک یمنی به دلیل فروپاشی نظام بهداشتی این کشور بر اثر حملات عربستان ، کشته شده‌اند.

 "ادوارد سانتیاگو" Edward Santiago مدیر منطقه‌ای سازمان بین المللی نجات کودکان روز شنبه در گزارشی اعلام کرد این سازمان هر هفته پذیرای هزار کودک  یمنی مبتلا به ا سوء تغذیه و بیماریهای مختلف است که در شرایط طبیعی می‌توان مانع مرگ آنها شد.

بر اثر حملات عربستان به یمن که از مارس 2015 آغاز شده است، بیش از 11 هزار غیرنظامی کشته و میلیون‌ها شهروند یمنی آواره شده‌اند؛ این حملات همچنین به زیرساخت‌های اصلی یمن از جمله مراکز بهداشتی و درمانی خسارت وارد کرده است .

آمار گویای آن است که  تا کنون هزاران  کودک یمنی به واسطه حملات و محاصره این کشور توسط آل سعود کشته شده اند اما مجامع بین المللی همچنان به رفتارهای انفعالی خود در برابر جنایات رژیم آل سعود ادامه می دهند . عربستان با چراغ سبز آمریکا از 26 مارس 2015 حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به یمن شروع کرده است و در این حملات، علاوه بر تخریب زیرساخت‌های حیاتی و مراکز بیمارستانی ، بیش از 10 هزار نفر از جمله زنان و کودکان یمنی کشته شدند.  

 آنچه در این میان  تداوم جنایات آل سعود در یمن و کشتار مردم مظلوم یمن بوِیژه کودکان یمنی را در پی داشته است سهل انگاری های مقامات سازمان ملل در برابر عربستان بوده است .

در این چارچوب اقدام چندی  پیش دبیر کل سازمان ملل در خارج کردن عربستان از لیست ناقضان حقوق کودکان  نقش عمده ای درگستاخی های عربستان در تداوم جنایاتش در عربستان داشته است . 

 در این میان اظهارات چندی پیش معاون سخنگوی دبیر کل سابق سازمان ملل مبنی بر بررسی درج مجدد نام عربستان در گزارش سالانه دبیر کل سازمان ملل در خصوص ناقضان حقوق کودکان به منزله اقدامی خنثی و بی اثر بوده است که پس از کشته و مجروح شدن هزاران کودک یمنی مورد توجه مقامات سازمان ملل قرار گرفته است .

البته این سخنان در زمانی مطرح شد که دوران ریاست دبیر کل سابق سازمان ملل به پایان رسید و دبیر کل جدید جایگزین وی شد . این موضوع نشان می دهد که سازمان ملل افکار عمومی را به بازی گرفته و با وقت گذرانی زمینه را برای تداوم جنایات عربستان در یمن فراهم کرده است .

انتخاب چندی پیش عربستان به  عنوان یکی از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز بیانگر آن بود که سازمان ملل حاشیه امنی را برای جنایات عربستان ایجاد کرده است و عربستان به پشتوانه این حمایتها  و بدون هیچ بیمی از بازخواست مجامع بین المللی با فراغ آسوده به جنایاتش ابعاد هولناک تری داده است . 

عملکرد متزلزل سازمان ملل در برابر ناقضان اصلی حقوق کودکان یعنی رژیم صهیونیستی و عربستان نشان داد که تضمینی وجود ندارد که حتی عربستان در دوران دبیر کل جدید سازمان ملل مجدد دراین لیست قرار گیرد  مجددا به لطف دلارهای نفتی و حمایتهای غرب از این لیست خارج نشود . گزارشها در خصوص تشدید جنایات آل سعود در یمن  در حالی است که عربستان سالها است که  عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل است ! عضویت مجدد چندی پیش عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل که نشان دهنده سیاسی کاری شدید و تحریف مفاهیم و معیارهای حقوقی در این نهاد حقوقی سازمان ملل است بیش از پیش سیاست زدگی در راهبرد بین المللی حقوق بشر را نمایان کرده است .

رفتارهای انفعالی سازمان ملل موجب شده است تا جهانیان همچنان نظاره گر اقدامات جنون آمیز عربستان در کشتار کودکان یمنی باشند .    

 

 

 

کلیدواژه