ترور سران مقاومت نشانه ضعف و استیصال جبهه استکبار و صهیونیسم است
(last modified 1403-05-11T08:05:47+00:00 )
اسد 11, 1403 12:35 Asia/Kabul
  • ترور سران مقاومت نشانه ضعف و استیصال جبهه استکبار و صهیونیسم است

دبیر شورای علما و نخبگان اهل سنت مهاجر افغانستانی مقیم ایران اقدام به ترور سران مقاومت را نشانه ضعف و استیصال جبهه استکبار و صهیونیسم دانست.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به ملت های مسلمان و مستضعفان جهان اظهار کرد: جبهه مقاومت با برنامه ریزی دقیق انتقام خون اسماعیل هنیه را خواهد گرفت و به آرمان اصلی خود که آزادی قدس است خواهد رسید، معادلات قدرت در منطقه در حال تغییر است که به نفع اسلام و مسلمین خواهد بود.

وی افزود: تقویت جبهه مقاومت، یکدست شدن مقاومت در سطح منطقه و پیوستن تمام ملت های آزاده به آن، جبهه استکبار و صهیونیسم را به تزلزل در آورده است. مقاومت چندین ماهه و جانانه مردم غزه هم تاریخی و بی نظیر است اما ترورهایی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد نشانه استیصال و ضعف آن است، رژیم اسرائیل هیچ گاه جنگ رو در رو نکرده، همواره از پشت خنجر زده و ترور کرده و هیچ زمانی مردانه وارد میدان نشده است.

به گفته سامانی از آنجایی که مسلمانان پایبند چارچوب های اخلاقی اسلام هستند هیچ گاه به دنبال ترور نمی باشند و همواره چنین اعمالی را تقبیح می کنند زیرا جنگ مردانه در میدان رزم از ویژگی های مسلمانان و به ویژه جبهه مقاومت است.

این فعال فرهنگی افغان عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به خاطر سکوت سران برخی کشورهای به ظاهر مسلمان جسور شده در حالی که اگر کشورهای اسلامی و به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس با نیت درست پای کار می بودند جنگ غزه تا این حد به طول نمی انجامید، اتفاقات تلخی مانند ترور اسماعیل هنیه رخ نمی داد و حملات به جنوب لبنان، یمن یا سوریه اتفاق نمی افتاد. این درحالی است که مردم و به ویژه جوانان کشورهای عربی برای دفاع از قدس و جان دادن در راه آن آماده هستند.

وی اضافه کرد: در صورتی که سکوت سران کشورهای اسلامی ادامه پیدا کند خودشان ضرر می کنند و منطقه هم آرامش خود را از دست خواهد داد اما مساله این است که این بار جبهه مقاومت کنترل اوضاع را به دست می گیرد و آزادی قدس و سقوط رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد.

 

کلیدواژه